Без значими въздействия върху околната среда от морската част на Южен поток

южен-поток

South Stream Transport публикува българския доклад за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Докладът за ОВОС съдържа резултатите от проучванията за въздействието върху околната среда при изграждането и експлоатацията на българския участък от морския газопровод „Южен поток“ и заключава, че околната среда няма да бъде значимо засегната от проекта.

Докладът за ОВОС е резултат от задълбочено изследване на екип от български и международни специалисти. От 2009 г. са проведени проучвания на околната среда и културното наследство върху повече от 16 500 км по цялото трасе на морския участък, включващи използването на специална сонарно оборудвана и роботизирана подводна техника, снабдена с камери. Освен това бяха извършени проучвания, за да се изследва тясното място, на което газопроводът излиза на сушата, включително преминаване през брега. С помощта на това изследване експертите прецениха потенциалните въздействия на газопровода върху природното, социалното и културно наследство. Те определиха и мерките за предотвратяване или минимизиране на всякакви вредни влияния, или за увеличаване на ползите, например чрез обмен на данни от проучването с академичните институти за по-нататъшно изследване.

Нов строителен подход ще съхрани плажа Паша Дере
При обсъжданията по-рано тази година имаше хора, които изразиха безпокойство относно въздействията, които изграждането на газопровода ще окаже върху плажа Паша Дере, особено на мястото, на което тръбопроводът излиза на сушата. Като част от ОВОС, South Stream Transport разработи алтернативен метод на строителство. Вместо полагане на тръбите в изкопи, под плажа ще се прокарат четири микро-тунела, съответно по един за всеки от четирите тръбопровода на газопровода. Микро-тунелите ще са с диаметър от 2,4 метра и ще преминават на около 20 метра под плажа. Така се избягват строителните и изкопните работи на повърхността на самия плаж.
Олег Аксютин, главен изпълнителен директор на South Stream Transport: “Използваме модерни строителни технологии, за да запазим плажа по време на строителството. Няма да има разкопаване или строителни работи на самия плаж, а тунелите ще бъдат напълно незабележими.”

Морският участък на газопровода „Южен поток“ през Черно море е офшорната част на газопроводната система „Южен поток”, която ще увеличи сигурността на доставките на природен газ от Русия до Централна и Югоизточна Европа, като създава нов маршрут за снабдяване и осигурява допълнителен транзитен капацитет. Морският участък на газопровода „Южен поток“  ще бъде дълъг 931 км, като започва от руския бряг на Черно море в района на Анапа, пресича турската изключителна икономическа зона в Черно море и достига българското крайбрежие близо до Варна. Българският участък на проекта ще бъде с дължина приблизително 236 км. Той започва от границата между турската и българската изключителни икономически зони в Черно море и достига до сушата в България. От там, природният газ ще бъде транспортиран през страната от Южен поток България АД, а по-нататък – от други съвместни предприятия в Югоизточна и Централна Европа. Очаква се търговските операции да започнат в края на 2015 г. Когато е в пълна експлоатация, морският газопровод „Южен поток“ ще се състои от четири тръби и ще достига годишен капацитет от 63 милиарда кубични метра.

South Stream Transport B.V. е международно съвместно предприятие, създадено за планирането, изграждането и последващата експлоатация на морския газопровод през Черно море. Акционери на компанията са руската ОАО „Газпром“ (50% акционерно участие), италианската Eni S.p.A (20% акционерно участие), френската енергийна компания EDF и германската Wintershall Holding GmbH (BASF Group), притежаващи по 15% дялов капитал.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор