Данаил Папазов: Отдаването на концесия на пристанище Варна не може да се нарече кражба


Пристанище Варна е стратегическо предприятие в българската транспорта система и бъдещото му развитие е важно както за района, така и за страната. Това каза за Радио „Фокус” – Варна Данаил Папазов, директор на пристанище Варна.

Това е и причината бъдещото развитие на пристанището да предизвиква сериозни дебати между политическите партии на регионално и национално ниво. Според Данаил Папазов отдаването на концесия на пристанище Варна не може да се нарече кражба.

„На мен не ми е известна друга възможност за една публична държавна собственост като пристанище Варна – да бъде концесионирана или да се стопанисва с държавен оператор, както в момента”, заяви Папазов и допълни, че към настоящия момент българското законодателство позволява само това.

Държавата през годините е закъсняла с инвестициите в този сектор и за да бъде наваксано това изоставане, е нужно стъпването на сериозен инвеститор в операторската дейност на пристанище Варна. По този начин с бързи темпове ще се настигнат конкурентните пристанище Констанца, Одеса и Истанбул.

За концесията на пристанище Варна има заявени сериозни интереси от български и чужди инвеститори. „Това са белгийски, немски и арабски фирми, които се интересуват от бъдещето на пристанището и от неговото концесиониране”, каза още Данаил Папазов. Към транспортното министерство са сформирани работни групи, които подготвят сравнителни анализи относно процедурата по даване на концесия на пристанище Варна.

maritime.port.bg – Морска политика

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор