Диян Димов и Пристанище Бургас

През 1988 година Диян Димов завършва Одеския институт за инженери по морски транспорт със специалност „Експлоатация и управление на морския транспорт”. Започва кариерата си от ниското стъпало нормировчик на Пристанище Бургас. На тази длъжност е близо 4 години. Оценяват качествата му и през 1993 го повишават в началник отдел „Анализ, статистика и труд”.  От 2003 до 2009 г.  е ръководител на новия Терминал 2А. А от 2009 г. е директор „Експлоатация” и работи като такъв до юни 2010 г., след което става изпълнителен директор.

Диян Димов е кандидат за общински съветник от листата на ГЕРБ в Бургас. Но преди да седне в залата  за своята първа редовна сесия, той смята първо да отчете печалба от порта за 2011 г., а тя ще бъде 5 млн.лв.
Диян Димов е кандидат за общински съветник от листата на ГЕРБ в Бургас. Но преди да седне в залата за своята първа редовна сесия, той смята първо да отчете печалба от порта за 2011 г., а тя ще бъде 5 млн.лв.

Материалът е любезно предоставен от Бесове.бг / Видео: Бесове.бг

В момента в Пристанище Бургас  се обработват по 300 000 хиляди тона товари на месец. До септември т.г. ръстът на обработените товари е 6% спрямо резултатите от миналата година, а до края на декември се очаква да достигне 10%. С 26% са се увеличили приходите на държавното дружество. Тези положителни факти  се дължат и на привлечените нови контрагенти и съответно различни товари като метали, амониев нитрат, които имат по-висока цена на обработка.


Видео: Бесове.бг

27% е ръстът на обработените контейнери.
Това се дължи най-вече на подписания едногодишен договор на 15 юни т.г.  с Maersk Bulgaria, дъщерна на датската A.P. Moller – Maersk Group за откриване на редовна контейнерна линия.

Компанията е един от най-големите контейнерни превозвачи в света, като този тип превози имат най-голямо развитие в бъдеще. Към момента фирмата е позната на пристанище Варна, където работи от 13 години. Курсовете са ежеседмични от Средиземно море към Варна, Румъния и Украйна и обратно към Средиземно море. Едва сега в трасето се включи и Бургас.

Така в Бургаския залив се очерта интересна надпревара за товари. Дали обаче такива ще могат да се привлекат от други пристанища като тези в Солун и Констанца ще зависи от мениджърските умения и адекватността на услугите.

Прогнозите на ръководството също не са за подценяване. Очакваната печалбата за настоящата година е 5 милиона лева. Тези средства ще се разходват за плащането на двете вноски по японския заем, които са в размер на 4.5 милиона лева. Портът ще може да поеме и текущите си задължения по друг кредит, изтеглен миналата година за рефинансиране на японския заем.

„Тази година имаме с 30 хиляди тона повече обработена пшеница, ечемик, рапица”, съобщи Димов.

В момента в складовата база на дружеството в кв. Лозово  са складирани 25 000 тона царевица, която е от Северозападна България. За първи път в пристанищната история на страната ни производители от Добруджа предпочитат бургаския порт пред варненския.

В началото на октомври миналата година за първи път от повече от 20 години луксозен пътнически кораб акостира в държавното пристанище в Бургас. Лайнер, превозващ 250 германски пенсионери, спря в бъдещата „зона за свободен достъп” на порта, където се предвижда изграждането на пътнически и яхтен терминал. С акостирането на кораба на бургаското пристанище, градът на практика стана спирка от маршрута на круизите.

Амбициите на изпълнителния директор Диян Димов
са огромни и същевременно изпълними във времената на икономическа криза, в която живеем.  Целите на ръководството на държавното пристанище са до 2013 година. Терминалът да бъде преобразен, като първа магазия се превърне в Морска гара, велоалея да свързва пристанището с Морската градина, а хиляди платежоспособни туристи слизат в Бургас от луксозните лайнери, които са избрали за спирка града ни.

„Има много възможности за индустриалната зона, които до този момент не са реализирани. Виждам много направления, по които мога да работя и като общински съветник”, амбициозно заявява Димов.

maritime.port.bg – Пристанища

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.