Инж. Георгиев: Европроектите на АППД са родили идеята за закриването

Инж. Георги Георгиев, снимка: БрягНюз
Инж. Георги Георгиев, снимка: БрягНюз

Надявам се здравият разум да надделее. Това каза пред Maritime.bg изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ инж. Георги Георгиев. Коментарът му е по повод информацията, че на закрито заседание Министерският съвет е взел решение за закриване на агенцията, която от почти 100 години поддържа корабоплаването на реката.

Ако АППД бъде закрита, без работа ще останат 125 висококвалифицирани професионалисти, коментира инж. Георгиев. Той не пожела да посочи авторите на идеята, която някои морски неправителствени организации във Варна обявиха за безумна. Все пак Георгиев каза, че всичко е тръгнало от Министерството на транспорта и е дирижирано от един от заместник-министрите на кап. Данаил Папазов.

Според информацията на шефа на АППД, 90 бройки от щата са щели да бъдат преразпределени към други агенции, но това не означава, че ако закриването се състои, за служителите на АППД ще има работа.

Според източници на Maritime.bg в МТИТС е обмислян вариантът, ако агенцията бъде закрита, да бъдат пренасочени служители в ИА „Морска администрация“. Този сценарий обаче е отпаднал, тъй като не са били отпуснати бройки за морската агенция.

DSC_0089

Сградата на АППД в град Русе, снимка: Maritime.bg
Сградата на АППД в град Русе, снимка: Maritime.bg

По мнение на шефа на АППД няколко са причините за раждане на идеята. Първата е решаването на проблема с намаляване на общия брой на чиновниците в министерството. Докато втората версия, която съзират в поддържащата р. Дунав агенция, е доста по-скандална. „В момента движим процедури по проекти за 25 млн. лева. През следващия програмен период АППД ще бъде бенефициент за подобряване на навигацията по реката за около 200 млн. евро, такива средства очакват и румънските колеги. Разбирате за колко апетитни проекти говорим. Много е вероятно идеята за закриване на АППД да крие цел по прехвърляне на тези проекти на друго място (агенция, или държавно предприятие; б.р.), където да се работи по един „различен“ начин“, отсече изпълнителният директор на АППД.

Все пак според Георгиев разумът ще надделее и агенцията няма да бъде закрита. „Целият морски и речен бранш е зад нас„, заяви още той.

Ако играта загрубее съм готов да протестирам, както и всички мои колеги„, заяви пред репортер на Maritime.bg служител в АППД.

Подобен случай на закриване на структурата е имало през 50-те години на миналия век. По-късно обаче е решено, че без такъв вид специализирана служба, корабоплаването на реката е застрашено.

Редица русенски общественици и представители на местната власт изразиха пълното си несъгласие с идеята за закриване на агенцията. В местните среди дори се говори за затваряне на трафика по реката, ако напрежението ескалира. Междувременно Maritime.bg научи, че е създаден инициативен комитет за защита на АППД.

По силата на Белградската конвенция, която за разлика от сега действащите ни закони не е променяна от 1948 година, всяка дунавска страна има такава агенция, разположена на реката, която следи, поддържа и проучва плавателния път по съответния участък.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Свръхпредлагане, ниски цени на нефта и COVID-19 – перфектната буря, която изправя офшорната индустрия пред нова…

К.д.п. Делян Тодоров В резултат на пандемията COVID-19, нефто-газодобивната индустрия е подложена на сериозни икономически изпитания. Енергийният сектор, ключов стълб за много

3 хил. души съкращава Subsea 7

Базираната в Люксембург Subsea 7 обяви план за съкращаване на 3 000 души. Целта е да се намалят оперативните й разходи, с което ще се спестят около 400 млн. щ. долара. Към

По света и у нас

По света и у нас