К.д.п. Герчев: Виждал и слушал съм демагогия и лъжи, но чак толкова …

Право на отговор на к.д.п. Никифор Герчев – председател на НПО „БУЛСАР“ по повод публикация в Maritime.bg на изпълнителния директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Георги Цветков (тук).

К.д.п. Никифор Герчев
К.д.п. Никифор Герчев

Първо: В опита си за отговор на опровержението ми, публикувано на 26.11.2013 г., в същия сайт и обръщайки се за подкрепа към българското морячество(?), кап. Георги Цветков казва: „Наистина съм много натъжен, как с 10 изречения, на база на липсваща или неправилно представена информация, може да се отклони вниманието на българските моряци и омаловажи един изключителен, изключителен (и за трети път) изключителен за Морска България факт. Фактът, че на днешна дата 26 Ноември 2013, за ПЪРВИ път Генерален Секретар на IMO прие на работна среща и изслуша официална делегация на Р.България. Отчитам факта, че това не се дължи на флота, който плава под български флаг. Знам, че това е едно изключително признание към труда на хилядите Български моряци отдали живота си на служба в морето, далече от семейството. Дължи се на признанието на тяхната висока компетентност и отговорност. Горд съм, че представлявахме всички вас пред Генералния Секретар на Международната Морска Организация,” и добавя, но стига с малко поемоционалните думи, нека представя факти, такива каквито са в случай, че някой се интересува защо кн Герчев е Замразил отношенията си с ИАМА. Край на цитата.

Преди да стигнем до фактите ще попитам: Да виждате нещо различно от партийно-политическа схоластика ползвана от времето когато в екипажните списъци на нашите кораби имаше длъжност «политически помощник капитан» (наричани 1-ви пом.капитани)? Това хвалебствено послание на кап.Цветков изречено на три пъти, е поместено над следващото заглавие в сайта, а именно: “Продават държавния дял в Български морски флот”. Съвпадението е случайно, но точно на място, защото от думите на кап.Цветков се вижда „светлото бъдеще на морска България”, а от текста на следващата публикация – тъжната действителност, която ни кара да подадем командата „Флага на половина”, за да отбележим, погребението на националния си флот. Учудвам се от демонстрираното невежество, защото историята на морска България не започва с тази негова среща с Генералния секретар в ИМО. Налага се да припомня, че още преди 55 години ООН отбеляза официално, за България, че е „на първо място между 135-те морски държави, по развитие и икономически резултати в корабоплаването”! Последвано от предложение на UNCTАD (1969 г.) към другите страни за проучване опита на България за интензивното развитие на корабоплаването й, като българския представител капитан Васил Вълчанов мандатно бе избиран за Председател на “Комитета по корабоплаване” към организацията. Да си припомним също така, че SG (Генерален секретар) на ИМО (О’Нил) е посещавал България, Варна, ВВМУ и то не за 15 минути, че пак SG (Mitropulus) бе удостоен с «доктор хонорис кауза» при посещението си на ВВМУ, че н.пр. Иван Станчов (Учредител на БУЛСАР) бе избран за Председател на Асамблея на ИМО (1993-95 г.), а сигурно има още неща с които можем да се похвалим, но за съжаление те са принос в минало време. Така, че възторженото провъзнасяне на тази мимолетна среща, не е върхът на изявите в българското корабоплаване и е прах в очите на морячеството ни, приканено да го подкрепи, не разбирам за какво ?

Screen Shot 2013-11-29 at 4.06.39 PMВторо: Кап.Цветков казва, че е огорчен: «от 10 изречения, на база на липсваща или неправилно представена информация”. Каква е истината? Прилагам факт за така наречената липсващата и неправилна информация с фото копие на публикация на 10 стр. на вестник „Стандарт” от 26 11 2013, от чийто текст не съм променял дори запетайка, а от сегашните му изявления, се подразбира, че самия той е източник на тази информацията, за която ме обвинява в недобросъвестност. Как се нарича подобно поведение, нека кажат читателите. Няма какво повече да се добавя, за да стане ясно, че за натъжаването си кап.Цветков си е сам виновен и нечестно се опитва да се измъкне от кашата, която сам си забърка и дори замеси и министъра си. Но, има нещо друго и много по важно. На какво основание, той си позволява да се хвали и разпорежда с чужда интелектуална собственост – иновативен проект на не-правителствената организация „БУЛСАР”? Отбележете, морската администрация (ИАМА) няма никаква причастност към Проекта, обаче пред ген.секретар на ИМО, по подразбиране ИАМА се олицетворява с техни заслуги, понеже сме били българска организация? Това е своего рода плагиатство и се прилага от кап.Цветков, вероятно защото оглавяваната от него структура, дълго и вещо ръководена от различни политически формации, няма с какво да се похвали, но за 15-тина години, успя да доведе морска

България, от страна давана за пример за бурно развитие на корабоплаването си, до тъжния факт за оставянето, че през 2014 година без национален флот. Такива държави се наричат „крайбрежни територии”. Срам ме е, а знам, че стотици български моряци в момента се тревожат от неизвестността която ги очаква, и хич не им се стоплят сърцата, от омайните песни на шефа на българската държавна морска власт.

Трето: Разкривайки, че не му е било предоставено време да информира SG за проекта за SAR център на “БУЛСАР”, той се опитва да ни убеждава, че това би било „в унисон с церемонията по връчване на годишните награди на ИМО за 2013 за проявена изключителна храброст”, с което се хвали пред българските медии и дава за пример награждаване на доброволци от ЮАР. Да, има такива наградени доброволци от ЮАР, но тяхното транспортно министерство не само се гордее, а и се грижи за тях. Преди няколко години, когато дотациите за морските доброволци не удовлетворяваха нуждите им, МТ на ЮАР, внесе в Парламента предложение, за допълнително отпускане на сериозна държавна помощ, а не както постъпи кап.Цветков, забави умишлено нашето предложение за държавна финансова подкрепа, толкова дълго, колкото му бе необходимо, за да се изпусне възможността за разглеждането му от МС и вземане под внимание в републиканския бюджет. В същото време в своята публикация той твърди следното: „И в заключение няколко думи към кн Герчев за движението на документи по етажите“. Преди да напише за невидимост“, би било добре да се чуем по мобилния телефон за да му обясня и дам факти, че изразих подкрепата си по представения пакет от документи, като внесох за разглеждане мой доклад на тази тема ТРИ дни (не 5 месеца) след получаването им в моя офис. А и до колкото си спомням кн Герчев получи копие от моя доклад (датиран и подписан).
Screen Shot 2013-11-29 at 4.10.11 PM

Истината обаче е видна от копието на приложеното въпросно писмо. Постъпило предложение от „БУЛСАР” в МТИТС – ИАМА (25.07.2013) с изходяща дата от офисът на кап.Цветков-(01.10.2013 г.). Закъснението е 67, а не три дни, както твърди той. Но и това не е всичко. Преди цитираното на наше писмо от 25.07.2013 г., има друго, съвършено същото само, че от 14. 04 2013 г., но то бе „потурчено” в ИАМА, поради което последва второ през юли. И в двете писма има един и същи текст, цитирам:….„Изхождайки от погоре казаното Ви умоляваме да внесете в МС предложение за припознаването на БУЛСАРза доброволческа морска спасителна структура в обществен интерес и нейното включване в списъка на НПО, който се подпомагат финансово от държавата. От горното действие ще се създаде възможност за попълване на екипажи на държавните спасителни морски единици с доброволци на правна основа, с което значително ще се снижат и непреките държавни разходи по отношение на щатни бройки.”

Видно е, че готов материал, изпратен от БУЛСАР, с подготвени проекти на писма от името на Министъра на МТИТС до Министър- председателя, се движат няколко етажа надолу, както следва: първото 167 дни, а второто точно за …67 дни! Когато фактите говорят и Боговете мълчат!

Прилагам снимки на отличените с наградата на ИМО за гражданска доблест и изключителна смелост при спасяване на бедстващи в морето хора.
Screen Shot 2013-11-29 at 4.11.34 PM
На снимката:Г-жа Гу Мейнг – вдовица на загиналия китайски моряк Янг Джинго загинал при спасяване на пътник от ферибот и двамата „уинчмани” (Ранди Хаба и Даниел Тод) от вертолетна SAR ескадрила на САЩ, спасили 14души от потъващ кораб по време на урагана САНДИ.

Тъй като кап.Цветков спомена за доброволци от ЮАР, ще поясня, че бяха удостоени със „Сертификат за похвала” екипажа на спасителен катер от Witsand – ЮАР, членове нат доброволческата им морска спасителна служба (NSRI), за спасяване на екипажа на яхта «Гъливер».

Тази «сестринска» на «БУЛСАР» доброволческа служба, участва с доклад на нашата «Първа черноморска доброволческа конференция» през 2005 година във Варна, а един от основните спонсори бе Пристанище Варна, тогава с директор кдп Данаил Папазов, сегашен министр на МТИТС.
Screen Shot 2013-11-29 at 4.11.42 PM
Наградените доброволци заедно с Председателя на нашата федерация кап.Майкъл Власто (втория от дясно на ляво)

Мисля, че читателите, вече наистина са разбрали защо «БУЛСАР» замрази сътрудничеството си с ИАМА и считам, че подигравателната фраза на кап.Цветков, при опита му да обясни защо се е случило това, получи достатъчно ясен и точен отговор. Покрай принудителното ми включване в медийна дискусия с кап.Цветков, в качеството ми на председател на «БУЛСАР» на обществени начала, заявявам, че това е отговорът ни и нямаме намерения повече да разговарямя с него, чрез медиите, защото в ръководството на ИАМА-София, се очерта ясно, че в стила и метода им, в прилагането на добрите практики в сферата на морската безопасност, няма да се случи очакваната промяна. Там работата ще си върви, както беше и преди…

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.