„Мъгла“ над корабостроителницата в Бургас. Ще изникнат ли молове на площадката й?

burgaski-korabostroitelnici

Търговски и административни центрове и жилищни сгради ще се появят на мястото, което в момента заема предприятието „Бургаски корабостроителници”. Това поне предвижда новият устройствен план в района, който е бил приет през лятото на 2012 г., пише Стандарт.

Изпълнителен директор на предприятието Деян Дянков сам разкри вчера тайния проект, който вероятно стои зад масовите уволнения на 150 работници, уточнява вестникът. На поредна среща съкратените са го попитали каква ще бъде съдбата на завода. Изпълнителният шеф отговорил, че дори и сега да се започне някаква дейност, то в бъдеще корабостроене не може да има, тъй като ПУП-ът предвиждал съвсем друго. Намекът на шефовете на предприятието бил, че община Бургас е виновна и с промяната на ПУП-а спъва дейността им. „Бургаски корабостроителници“ не можело да възстанови дейността си и заради отнет през миналата година лиценз.

„Изявлението на новия директор на „Бургаски корабостроителници“ Деян Дянков е опит да се прехвърли отговорността за съкращаването на 150 души на община Бургас. В момента няма никаква пречка спрямо действащия ПУП предприятието да работи и да осъществява дейността си“, контрираха обаче от община Бургас. От общината уточниха още, че всъщност ПУП-ът на корабостроителницата е бил променен през 2012 г. по изрично искане на собственика, който сам е посочил какви видове сгради желае да включва планът.

Tвърдението за нов инвестиционен проект на мястото на Бургаската корабостроителница е тестване на реакцията ни като общество“, пък заяви бургаският депутат от БСП Димчо Михалевски по повод информацията, съобщава КРОСС.

Михалевски бе категоричен, че приложеният вариант на генерален план на площадката е само идея на лист, който не съответства на действащият Общ устройствен план и подробните устройствени планове.

По думите му теренът на Бургаската корабостроителница по ОУП на Бургас е с предназначение за транспортно-комуникационна инфраструктура и не трябва да бъде променяна поради много и комплексни причини.

„Тиражираната в медиите информация, че новите собственици на Бургаската корабостроителница имали намерения да изграждат на по-голямата част от площадката туристическа и търговска зона предизвиква безпокойството на цялата бургаска общественост и хората, работещи в корабостроителницата са силно притеснени „, каза още Михалевски. Той подчерта, че продължават да стоят много въпроси, които не получават отговор от собствениците на корабостроителницата.

„Възможно ли е корабостроителницата да натрупа от присъщата си дейност стотици милиони левове задължения? Има ли връзка фалита и с други свързани фирми, които натрупаха десетки милиони задължения при строителството на Лот 4 на АМ“Тракия“ и Лот 2 АМ „Марица“?, запита депутатът.

Според него трябва да се настоява пред собствениците на Първа инвестиционна банка, честно и открито да заявят на цялата общественост какви са намеренията им.

Преди дни стана ясно, че „Бургаски корабостроителници“ ще трябва да плати по 200 лв. глоба за всеки уволнен служител. Работниците пък заявиха, че ще продължат с протестите, докато ръководството на предприятието не поеме конкретен ангажимент към тях.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Морски организации настояват за включване на синята икономика в Плана за възстановяване

За включване на синята икономика в Националния план за възстановяване и устойчивост на България настояват в писмо до президента Румен Радев Българска морска камара Морски