„Неконвенционалното поведение на капитана“ е причина за гибелта на Costa Concordia

01costaconcordiaizteglyane
Министерството на транспорта на Италия публикува доклада на разследващите за инцидента с лайнера Costa Concordia.
На 13 януари м.г. корабът заседна край бреговете на о. Джилио, след като удари подводни скали. Нахлулата вода през 53-метрова пробойна, преминаваща през 5 водонепроницаеми отсека, стана причина лайнерът силно да се накрени и преобърне. Costa Concordia се вряза в скалите с 16kn, а като основна причина за инцидента разследващите посочват “неконвенционалното поведение на капитана”. 32 души загинаха следствие на катастрофата, а други 157 бяха ранени.

Докладът може да бъде свален тук (168 страници, .pdf)

Мястото на инцидента за първи път бе показано по различен начин. Във видео, разпространено в интернет, студиото Team Black Sheep показва Costa Concordia и операцията по изтеглянето на кораба.“Показваме кораба по невиждан досега начин“, коментират от студиото.
[youtube width=“540″ height=“320″]ESYr2y-WOeE[/youtube]
Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на

Най-дългата подводница в света застъпва на бойно дежурство, въоръжена с шест подводни дрона

До края на септември се очаква да приключи цикълът изпитания на атомната подводница със специално назначение БЕЛГОРОД (К-329). Тя ще е най-дългата подводна лодка в света със