Николай Тишев: Товарооборотът е увеличен с 25%

Интервю с изпълнителния директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД Николай Тишев.

tishev-pristanishte-burgasКога ще бъде отворено пристанището за граждани?

Предвиждаме Пристанище Бургас в района на Морската гара (1-во корабно място) и Яхт порта да бъдат отворени за граждани в началото на 2015 г.

Каква е причината да се чака 2015-та?

През следващата година ще се строи сградата за брегови център за управление на корабоплаването (Vessel traffic tower). Строителството няма да позволи осигуряването на свободен достъп. Това е причина. С пускането в експлоатация на трафик кулата ще се съчетаят интересите както на Пристанище Бургас, така и на бургаската общественост и гостите на града.

Каква е равносметката за круизите през 2013-та?

През сезон 2013 година в Бургас и Несебър са съгласувани, рекордните за цялата му история, 53 корабни посещения със заявени около 20 000 пасажери. Трябва да подчертаем, че в Бургас акостираха в рамките на две седмици 5 круизни кораба през октомври. Максималните параметри на най-големия кораб м/к Celebrity Constellation (който акостира на 05 и 13 октомври) са следните: дължина 294 м, газене 8 м и 2000 пасажера на борда. /бел. ред. пътническият терминал в Несебър е към бургаското пристанище/.

Какви круизи са запланувани през следващата година?

В предварителния график за сезон 2014 са запланувани 46 кораба за Бургас и Несебър. Шест от тях се очаква да посетят Бургас, а при лошо време броят им може да се удвои. Само м/к Celebrity Constellation е заплануван да посети Морска гара Бургас в рамките на един месец – в края на септември и началото на октомври 2014г.

Какви кораби могат да акостират на Морска гара-Бургас?

Морска гара-Бургас има капацитет (дълбочина и дължина на кея) да приеме най-големите круизни кораби в Черно море. От това полза имат както пристанището, влекачните компании, пилотска станция и туроператорите, така и държавата с представител Държавно Предприятие „Пристанищна Инфраструктура”.

Какво сочат данните за товарооборота на пристанището?

За всяко пристанище това е основна дейност. В месеците от август до октомври той е увеличен с 25%. Това постигнахме с промяна в мениджърския подход. Така гарантираме не само заплатите на работниците. За нас това са повече приходи. Въпреки ограниченията заради концесията на терминал Запад, предприехме и други мерки в тази насока, като отворихме за работа корабните места от първо до четвърто. Това ще позволи влизането на по-големи кораби в терминал Изток, който е държавният оператор.

Какви товари се обработват?

В пристанище Бургас-Изток се обработват метали, скрап, насипни товари. През тези месеци акостираха и два кораба с по 15 хил. тона захар. При други условия тези товари щяха да отидат при концесионера. В добрия смисъл на думата, правим агресивна реклама за привличане на нови клиенти. Средата е силно конкурентна, тъй като работят пет оператора и за да се развиваме, трябва да предлагаме по-добри условия от всяка гледна точка. И засега се справяме добре.

Интервю и снимка на БургасНюз

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Военноморският флаг на България ще намери своята проекция и в Южния океан

Военноморският флаг на Република България, развят за първи път от Дунавската флотилия, ще намери своята проекция и в Южния океан. Това каза началникът на отбраната адмирал