Обследваха дъното на плавателен Канал 2

57_bigОбследване на дъното на Канал 2, свързващ Варненското езеро с пристанищата „Варна запад” и „Фериботен комплекс” бе извършено от експерти на ДП „Пристанищна инфраструктура”  и специализиран водолазен екип.  Трасето на канала се пресича от множество комуникационни връзки, които преминават по морското дъно и под него във специални съоръжения (дюкери).

Галерия (ТП „Пристанище Варна“):

[oqeygallery id=100]

На база наличните данни и частичната техническа документация, досега не беше възможно да се направи прецизна оценка за точните трасета на комуникационните връзки, координати на преминаване през протежението на канала, отстояния и дълбочина на поставяне.

В годишната програма на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” за изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение за 2013 г. са планирани средства в размер на 3 000 000,00 лв. за извършване на драгажни дейности и поддържане на проектните дълбочини на Канал 1 и Канал 2 в Пристанище Варна.  Към момента приоритетно се работи за ускоряване на подготовката, като част от нея са и завършилите днес обследвания.

Специализираната дейност по водолазното обследване и точното позициониране на препятствията по канала бе извършена за по-малко от 20 дни от екипажа на самоходен катер „Хидро 3” с капитан Евгени Tушев и водолазната група с ръководител Владислав Вълков. При огледите бе използвано съвременно специализирано оборудване, което въпреки сложните метеорологични условия и навигационна обстановка, позволи трите дюкера да бъдат маркирани по цялото им. Фиксирани са точните дълбочинни коти на основни опорни точки по дължината на съоръженията и е установено състоянието и предназначението на дюкерите. Направен е и подводен видеозапис.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор