Първият LNG влекач се роди в Турция

Фото: Rob Almeida
Фото: Rob Almeida

Първият в света влекач с LNG-двигател бе построен в Турция. Корабът е рожба на корабостроителницата Sanmar и е поръчан от норвежката фирма Bukser og Berging.

Два еднакви влекача са поръчани в турския ярд. През почивните дни се проведе церемония по именуване на първия кораб – BORGOY.

Две години е продължил целият процес по строителство, в който са участвали и специалисти на компанията Rolls-Royce. През следващите дни ще започнат изпитанията на влекача, съобщиха от турската корабостроителница.

След тях на собствен ход BORGOY ще достигне до газовия терминал Karsto в Норвегия, където ще влезе в експлоатация по договор със Statoil.

Корабът има дължина от 35 м., широчина 15,4 и газене 7,5 м. BORGOY има максимална скорост 13,5 kn и ще се управлява от 6-членен екипаж. Влекачът се задвижва с последно поколение двигател Rolls-Royce Bergen C26:33L6PG, осигуряващ намаляването с 30% на CO2 емисии и с до 90%  на азотните окиси. Двата азимутни тръстъра на кораба получават мощност от 3410 kW, при работа на двигателя на 1000 оборота.

Газът ще засили популярността си като гориво на морската индустрия„, каза президентът на морското подразделение на Rolls-Royce Нил Гиливър. По думите му първо в световен мащаб преминаване към LNG ще се види при влекачите. „Това е така защото те оперират близо до брега, а там регулациите на емисиите ще стават все по-кардинални„, коментира Гиливър.

Турската корабостроителница Sanmar е създадена през 1976 г. и е първият частен ярд, специализиран в строителството на влекачи. Освен това компанията оперира 18 съда в 7 различни пристанища. Според последните данни за нейното развитие – Sanmar предава по 1 влекач на нов собственик на 4 седмици. В момента в ярда се строят 22 влекача.

Maritime.bg – Любопитно

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.