След близо четвърт век пауза: Регата „Самотник“ отново е жива

regata-samotnik

Благодарение усилията на варненския ветроходец адвокат Стоян Киров (на снимката), подкрепен от СК „Черно море Бриз” (организатор на проявата) и ВК „Бавария яхтс” (осигурил място за нормален регатен офис, техническа конференция и закриване), регатата за едночленни екипажи бе възстановена. След близо четвърт век пауза!

Според календара на Българската федерация по ветроходство, „регата „Самотник 2013” ще се проведе по Българското Черноморие между Варна и Балчик от 20 до 23 Юни 2013 година за килови яхти в два класа съобразно максималната дължина: над 35ft LOA и под 35 ft LOA”.
Заявки за участие в определения срок подадоха осем участника. Регатната комисия с главен съдия Тодор Иванов допусна до старта яхтите „Де Мария” с шкипер и единствен член на екипажа Христо Досев, „LZ Yachting 1991” (Лъчезар Братоев), „Бож” (Стоян Киров), „Дева” (Кирил Ялнъзов), „Сириус” (Андрей Стафунски), „Мирелла ІІІ” (Христан Димитров), „Alexa X” (Александър Александров). С единодушно решение на шкиперите до участие бе допусната и яхта „Бизон”, но с двучленен екипаж.
 
Първото издание на българския „Самотник” бе през 1986 или 87 година, по идея на покойния Борис Ганчев. Маршрута тогава бе Поморие – Царево – „врата” пред нос Галата – Каварна – Варна. Поради организационни затруднения, съпътстващи всяко начало, не всички (близо десетина стартирали) успяха да преминат коректно дистанцията. Класирането бе направено на база ред на преминаване през знак Царево.
 
ПРОГРАМА НА РЕГАТА „САМОТНИК’2013”:
 
21.06.2013, Петък
09.30 – Старт I гонка Варна – Балчик, 23 морски мили
 
22.06.2013, Събота
09:30 – Старт II гонка – Балчик – Варна, 23 морски мили
 
23.06.2013, Неделя
09:30 – Старт III гонка Варна – Аладжа банка – Варна

 Maritime.bg – Спорт

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор