Поредна версия на КТК представиха в Русия

Лого: Морски съвет на РФ. / / /Морският съвет на РФ отговаря за прилагането на националната морска политика.
Лого: Морски съвет на РФ.      Морският съвет на РФ отговаря за прилагането на националната морска политика.

Министерството на транспорта на Русия публикува новата версия на проект на Федералния закон за изменение и допълнение на „Кодекса на търговското корабоплаване на Руската Федерация“.

Промените засягат дейността на морските пилоти. Новата версия на запонопроекта предвижда, че пилотът е служител на пилотска организация, създадена под формата на федерална бюджетна агенция.

По-рано бе предвидено пилотските организации да бъдат само федерални агенции, без касателство с бюджета. Настоящата версия на законопроекта не е съгласувана с руското министерство на икономическото развитие и не е разглеждана от антимонополните структури.

„РОСТРАНСНАДЗОР“ ще наблюдава и регулира дейността на пилотските организации във Федерацията.

Законопроектът урежда отговорностите на капитана на кораба и пилота. Капитаните трябва да проверяват лицензите на пилотите, от своя страна пилотите имат право без съгласие на капитана да спират пилотажа, преди корабът да е закотвен, акостирал или на сигурно място.

В районите на задължителен пилотаж капитаните нямат право да плават без пилот. Ако корабът принадлежи към категорията на плавателни съдове, които са освободени от задължителен пилотаж, то тогава липсата на пилот се допуска.

maritime.port.bg припомня, че руският президент Дмитрий Медведев подписа Федерален закон за изменение и допълнение на „Кодекса на търговското корабоплаване в Руската федерация“, през месец Юни т.г..

„Президентът Медведев подписа Закон за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване в Руската федерация, с което се цели осигуряване на еднакви условия на труд както на публичните, така и на частните пилотски станции.“,  съобщиха тогава от пресслужбата в Кремъл.

„В морските пристанища с военноморски бази или базирани военни кораби, както и в морските пристанища, в които обработката на опасни товари е повече от половината от всички товари, пилотаж се извършва само от обществени организации“ – този член бе променен, а битката за промяната му се води още от 2004 г.

Основа на обсъждане през годините бе дали има разлика между морските пилоти работещи в държавни и частни организации.

„Досегашната практика доведе до реакцията на Медведев. Според него такава разлика не може да има“, съобщиха от Кремъл.

maritime.port.bg – Корабоплаване / Свят

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на