Черно море е сред най-опасните за корабоплаването в света

 incidenti-na-more

Черно море е наредено сред най-опасните райони за корабоплаването, според броя на инцидентите с кораби. Това сочи публикувано наскоро проучване на Световния фонд за дивата природа (World Wildlife Fund), една от най-големите независими природозащитни организации.

Сред най-горещите точки се нарежда районите на Южнокитайско море, източните части на Индийския океан и Средиземно море, Северно море и Британските острови.

Проучването е базирано на данните за инцидентите с кораби през последните 15 години.

Според WWF това е първото независимо изследване от този тип.

„От 1999г. насам е имало 293 инцидента с кораби в Южнокитайско море и източния Индийски океан, където се намират 76% от всички коралови видове в света”, заяви д-р Саймън Уалмсли, мениджър на морското подразделение на WWF.

„Най-скорошният инцидент бе през април, тогава китайски риболовен съд заседна на защитен коралов риф край Филипините, върху който пък по-рано бяха нанесени щети от американски военен кораб през януари”, заяви още той.

Според изследването, озаглавено „Инцидентите на море”, риболовните кораби представляват почти една четвърт от всички изгубени съдове. Корабите за генерални товари съставляват над 40% от всички потънали плавателни съдове за последните 15 години, според изследването.

Опасността за околната среда, според WWF, е свързана с типа и количеството на токсичните субстанции, включително петрол, които се транспортират, както и районите, в които възникват инцидентите.

WWF припомня, че през 2002г. танкерът PRESTIGE потъна край испанските брегове, които по-късно бяха замърсени с повече от 70, 000 t нефт. „Разливът от танкер PRESTIGE не предизвика само екологично бедствие, но доведе до икономически загуби в размер на 8 млрд. щ. долара. Дори много по-малки по мащаб инциденти могат да се окажат изключително пагубни за чувствителните зони, като Големия бариерен риф например”, заяви д-р Уалмсли.

Разгледаните от WWF модели на изменение на климата показват също и увеличаващ се брой бури, по-чести промени на ветровите и вълновите модели, което води до екстремални метеорологични явления, които в бъдеще вероятно ще изострят рисковете от инциденти на море.

„Това пък може да доведе до потенциални катастрофални последствия за околната среда”, пише още в доклада.

Природозащитната организация твърди, че над 50% от всички инциденти на море са причинени от загуба на устойчивост.

Според организацията увеличаващият се брой кораби води до по-рутинното им експлоатиране във все по-натоварени и опасни зони. WWF твърди, че е необходимо незабавното прилагане на допълнителни мерки при експлоатация, които да отговорят на увеличаващия се фактор на риска.

„Наистина желаем да видим морската индустрия да промотира по-големи отговорности за собствениците и операторите на кораби”, заявяват от екоорганизацията.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните