
Две контейнеризирани системи VentoFoil ще бъдат инсталирани на борда на плаващия под флага на Сингапур контейнеровоз KALAMAZOO (IMO: 9611058), съобщиха пред Maritime.bg от японската Ocean Network Express (ONE).
Изпитанията имат за цел “да бъде отключен потенциалът на допълващото вятърно задвижване като устойчиво решение за морската индустрия”. Корабът обслужва линия между Пусан, Йокохама и Хонолулу.
От ONE коментират, че системите наподобяват крила на самолет и са проектирани за допълващо задвижване от вятъра, което води до намаляване разхода на гориво и емисиите на парникови газове. Според компанията експлоатацията на подобни контейнеризирани системи може да донесе ограничаване разходите на гориво с до 5%. Системите са напълно автоматизирани.
„ONE се ангажира да минимизира своето въздействие върху околната среда и да постигне нулеви нетни емисии до 2050 г.“, каза Хироки Цуджи, управляващ директор на ONE. „Този опит с Econowind е важна стъпка напред в нашите усилия да проучим иновативни и устойчиви решения за морската индустрия”, допълни той.
Изпитанията на системата са планирани за началото на следващата година и ще продължат 6 месеца.
Ще се събират данни за разхода на гориво, намаляването на емисиите и общата оперативна ефективност, казаха от ONE.
Ocean Network Express (ONE) беше създадена на 7 юли 2017 г. след интегрирането на линейните услуги на Kawasaki Kisen Kaisha („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines (MOL) и Nippon Yusen Kaisha (NYK). Новото дружество функционира от глобалната си централа в Сингапур, управлявайки повече от 220 кораба. ONE е шестият по големина контейнерен превозвач в света с капацитет за превоз на 1,69 милиона TEU.