Екипът на „Strike & Delay“ в един от водещите английски застрахователи, NorthStandard, въведе Weather Cover (Покритие за лошо време) в своя набор от рискове, предоставяйки на корабособствениците и чартьорите първата морска застрахователна защита от неблагоприятни метеорологични условия, представляващи заплаха за плавателните съдове. Това съобщиха пред Maritime.bg от NorthStandard.
Глобалният морски застраховател отговори на нуждите на пазара с иновативен морски застрахователен продукт, който предлага до осем дни покритие срещу рисковете от забавяне на кораб в или извън пристанище поради лошо време, като част от неговия по-широк пакет „Strike & Delay“ (Стачки и забавяне).
Въпреки изключителния напредък във възможностите за точни климатични прогнози, времето остава основен фактор не само за засядане на кораби, но и за прекъсване и отклонения от планирания маршрут. Ник Роу, ръководител на отдел „Strike & Delay“ в NorthStandard, съобщава за нарастващ брой искания от членове към Клуба да разшири покритието си „Onshore“, за да намали тези рискове.
„Неблагоприятното време е постоянен риск за корабособствениците и чартьорите, а разходите, възникнали от непредвидени условия могат да бъдат значителни“, каза Роу. „Затварянето на пристанища може да прекъсне работния процес и да попречи на корабите да отплават или да ги принуди да останат в морето, или да променят маршрута си. Тези сценарии могат да причинят големи забавяния и значителни финансови загуби”, коментира още той.
NorthStandard разшири своето „Onshore“ метеорологично покритие, което отчита прекъсванията на веригите за доставки на сушата, за да включи риска от забавяне на корабите, причинен от бури, вятър, вълнение, мъгла, неочакван дъжд или лед. Покритие до осем дни се задейства, ако влязъл кораб се забави, на което и да е пристанище, котвена стоянка, морски коридор или плавателен воден път, дори ако пристанищните власти се колебаят да затворят официално поради метеорологични причини. NorthStandard също поддържа ниско самоучастие (франшиз), като за всеки иск се прилага минимум един ден.
„Въпреки прогнозирането на метеорологичните условия да подпомага планиране на маршрута, то не е от голяма полза, ако корабът вече е блокиран в пристанище или метеорологичните условия се променят по време на плаването“, добави Роу.
Членовете на комисията към „Strike & Delay“ в NorthStandard, Alpha Bulkers & Pantheon Tankers, Astra Shipmanagement, Bunge, d’Amico, Mandarin Shipping, Swire, BSM и Ultrabulk подкрепиха стартирането на новото покритие.
„NorthStandard се вслуша в пазара и щателно анализира данни от своите вътрешни ресурси и от трети страни, за да разработи уникален, изчерпателен и реалистичен инструмент за метеорологично покритие“, каза Тим Хъксли, главен изпълнителен директор на Mandarin Shipping и председател на комитета. „Също така очакваме това да бъде покритие, което се развива и адаптира към моделите на търговия на членовете“, коментира още Хъксли.
Глобалният мащаб на способностите на NorthStandard Strike & Delay ще бъде значителна подкрепа за иновациите в застраховането, като искове се обработват от шест регионални центъра в Азия, Европа и Америка.
“Морско застраховане” е нова новинарска категория на Maritime.bg, разработена със съдействието на специалистите по морско застраховане на KM&D.