НПО: Ocean Star Pacific вероятно ще бъде продаден, моряците да го напуснат

Сайтът на компанията наела кораба бе свален и е в процес на техническа поддръжка

Корабът Ocean Star Pacific, на който продължава да се намира група български моряци е получил сертификати от DNV, научи Maritime.bg.

Припомняме, че след бунт на кораба, българи от 24-членната група на борда поискаха да се върнат в България. Maritime.bg информира МВнР за ситуацията в порт Мазатлан, Мексико. От министерството реагираха и оказаха съдействие, чрез посолството ни в латинската страна за връщане на желаещите да прекратят договорите си.

Информацията на Maritime.bg, че собственик на компанията, наела плавателния съд – PV INTERNATIONAL HOLDINGS, Inc. е Петер Вилиотис (Peter Villiotis) е официално потвърдена.

Корабът е получил сертификация за мореходност и безопасност от DER NORSKE VERITAS (DNV).

Това е била повратна точка за превръщане на плавателния съд в „център за генериране на приходи”, пише в прессъобщение на компанията. Според изпълнителния директор и председател на борда на директорите на PV International Holdings, Inc. Петер Вилиотис – управляваната от него компания е извършила мащабна инвестиция за технически подобрения.

По думите на Вилиотис, корабът Ocean Star Pacific е „един невероятен съд”, който ще доведе до „положителни резултати за акционерите” и ще „пробие нови пазари”.

Кой е Петер Вилиотис?
Дали сагата с кораба OCEAN STAR PACIFIC е първи провал за Петер Вилиотис, само времето ще покаже. Досегашната кариера на Вилиотис е преминала през различни етапи. През годините той е заемал различни технически позиции в Carnival Cruise Lines, Inc. Вилиотис от 14 години развива собствената си компания за мениджмънт на плавателни съдове – PV Enterprises, Inc. (преди ALAS Holdings, Inc.). Той има морско инженерно образование.

Компанията
P.V. Enterprises, Inc. е осъществила сливане с ALAS Holdings през декември 2011г. Освен проекта с кораба Ocean Star Pacific, дружеството развива още няколко други инвестиционни линии в Латинска Америка. Компанията е специализирана в мениджмънта на плавателни съдове.

Неизпълненото споразумение
Неизпълненото споразумение (четете в темата)

Depto Seguridad Acuatica е неправителствена организация, която организира редица инициативи за опазване на човешкия живот, в районите на морета и океани. От организацията съобщиха за Maritime.bg, че по техни данни сумите необходими за пълното въвеждане в експлоатация на плавателния съд са непосилни за компанията P.V. Enterprises Inc. Според организацията вече са водени преговори за частичната или цялостна продажба на кораба. Освен това са водени и разговори с V.Ships, и с други компании, за осигуряване на минимален екипаж за поддръжката на кораба. Организацията съобщава, че желаещите да напуснат кораба могат да се обърнат към нея.

Все още няма отговор на изпратените от Maritime.bg въпроси до Секретариата по комуникации и транспорт и подопечната му дирекция за корабоплаване (Secretaria de Comunicaciones y Transportes, Direccion General de Marina Mercante).

Десетките опити за връзка с компанията Ocean Star Cruises, Мексико се оказаха неуспешни. Страницата на компанията в интернет от няколко дни е „в процес на техническа поддръжка“. Координатите, които дружеството е посочило в социалните мрежи пък водят до телефонна централа, която не може да осъществи връзка с компанията.

Все още на кораба има българи, които не желаят да напуснат, казаха за Maritime.bg моряци, които се завърнаха в България. Според МВнР дванадесет са останалите по свое желание на борда на Ocean Star Pacific български моряци, които имат неизплатени от работодателя възнаграждения.

Междувременно Maritime.bg научи, че е било подписано ново споразумение между собствениците на кораба и P.V. Enterprises, Inc. Според неговите  положения – до 10 август всички на борда трябва да получат заплатите си. За желаещите да напуснат кораба дружеството трябва да осигури билети. Ако срокът не бъде спазен корабособствениците щели да развалят договора с Петер Вилиотис.

Според моряци, които вече са в България – останалите на борда, трябва да се приберат до 15 август.   

Тема в развитие:
юли 23, 2012  16 български моряци търсят спешно съдействие от държавата за да напуснат Мексико

юли 23, 2012  САПКО: Всички българи с прекратени договори са получили заплатите си. Днес трябва да летят за България

юли 24, 2012 МВнР: ITWF и IMO наблюдават случая с българските моряци в Мексико

юли 25, 2012 САПКО работят за връщането на българските моряци в най-кратък срок

юли 26, 2012  МВнР: Проблемът с българските моряци на Ocean Star Pacific е разрешен

юли 30, 2012  Все още 9 български моряци се намират на борда на Ocean Star Pacific

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на