Първият построен в Китай пътнически кораб ADORA MAGIC CITY (IMO: 9871036) отплава от Шанхай за круиз до дестинации в Североизточна Азия.
С това Китай се нареди до страни като Италия, Франция, Германия и Финландия, които имат традиции в строенето на круизни кораби.
Народната република става първата страна в света, усвоила строителството на самолетоносачи и газовози, а местната индустрия вече навлиза и на пазара за големи пътнически кораби.
Националната корабостроителна индустрия вече е в позиция да осигури развие за сектора, като експерти прогнозират, че круизната икономика на Китай ще нарасне до 71 милиарда долара до 2035 г.
Всичко това идва на фона на уверените стъпки на Китай да наложи господството си на световната корабостроителна сцена, завладявайки над половината от световния пазар.
Според данни на местното Министерство на промишлеността за 2023 г. е отчетен ръст в корабостроителната продукция от над 12%.
Китай е получил внушителния дял от 65,9% от поръчките за строителство на нови кораби.
Нарастващото търсене на кораби, задвижвани с алтернативни горива, ще запази тенденциите за растеж на корабостроенето в Китай и през вече започналата 2024-а година.
Докато Китай разширява влиянието си със стратегически корабостроителни клъстери и изследва интелигентни корабни технологии, според “Чайна дейли” основните конкуренти от Южна Корея е малко вероятно да постигнат заложените за изпълнение цели. Два от основните играчи в Южна Корея са постигнали 69% и 43% от целите в бизнес плановете си за миналата година.