Силното търсене на руски суров петрол в Китай е довело до рекорден транзит на товари по Северния морски път (СМП) през 2023 г. Това твърди норвежкият Център за логистика на Крайния север.
През миналата година са доставени над 1,5 милиона тона суров петрол от Балтийско море до Китай през Арктика.
СМП минава по северните брегове на Русия, свързвайки европейските и далекоизточните пристанища на страната и е с дължина над 3 000 nm.
Според „Росатом“ времето за преминаване на разстоянието между Мурманск и японските пристанища се намалява наполовина (от 37 на 18 дни) при преминаване по Северния морски път в сравнение със Суецкия канал.
Maritime.bg припомня, че през 2023 година бе поставен нов рекорд на транспортираните товари по Северния морски път.
Атомните ледоразбивачи играят ключова роля при развитието на СМП, като за построяването на нов флот се реализира Проект 22220. Като част от него, на 22 декември 2023 г. в Балтийски завод в Санкт Петербург бе доставен втори реактор РИТМ-200. Той ще бъде инсталиран на атомния ледоразбивач „Чукотка“, който се очаква да бъде готов през 2026 г.
Информация на Икона комюникейшънс
По темата: