След повече от осемдесет денонощия плаване в Околосветската регата за едночленни екипажи Global Solo Challenge, над 13 500 морски мили, носовете Добра Надежда и Лийуин зад кърмата, на българския ветроходец Павлин Надворни – шкипер и единствен член на екипажа на яхта Espresso Martini, предстои неотложно спиране в Нова Зеландия.
Повреди в закрепването на грота (главното платно, main sail, Groß Segel и т.н.) към мачтата принуждават българския участник да плава вече няколко денонощия само с предно платно – геноа и щормови стаксел. Това прави пит-стопа в Нова Зеландия неотложен, преди преминаването на последният от Трите големи – нос Хорн и повторното плаване през Атлантика към финала в Ла Коруня.
За всичко по предстоящия престой в Нова Зеландия, Надворни поддържа контакт с живеещите down under български ветроходци Борислав Пенчев и Георги Янков, в пристанище Блъф Харбър закотвянето на Espresso Martini е уредено.
Следва преглед по цялата мачта и спешен ремонт, по възможност с най-кратки срокове на изпълнение. Според Състезателните инструкции на регатата (Sailing Instructions), крайният срок за преминаване на нос Хорн е 31 март.
В Global Solo Challenge стартираха петнадесет участника в периода 26 август – 23 ноември 2023 г. От надпреварата отпаднаха Дафуд Хюз (Bendigedig, Уелс) с повреда в автопилота и Ари Консакоски (Zero Challenge, Финландия) със счупена мачта. Финландецът е все по-близо до южноафриканското пристанище Дърбан, след като на 11 януари бункерова гориво от ферибота Finncanopus. Днес Франсоа Гоин (Kawan 3, Франция) смени въже на мачтата си подветрено на островите Оукланд и продължава участието си.