Преди 50 години, на 12 януари 1974 г, на тържествена церемония новопостроеният танкер „Места” получава своето име, предаден е на Държавно стопанско обединение „Воден транспорт” и на борда му е издигнат българският национален флаг.
Строителството на 75 000-тонния танкер „Места“ започва през 1973 г. в завода „Kasado Dokyard Kudamatsu“ в Япония. Предназначен е за Параходство „Български танкерен флот“, което функционира като самостоятелно звено в периода 1967 – 1976 г., със седалище в гр. Бургас. След 1 октомври 1976 г. танкерите отново преминават към „Български морски флот – Варна“ (БМФ) и се обособяват в отдел „Танкерно плаване“.
„Места“ е първият автоматизиран танкер в системата на нашето корабоплаване. Той е спуснат на вода на 23 септември 1973 г. Основните му характеристики са: най-голяма дължина – 237 м; широчина – 37.20 м; височина на борда – 18.60 м; газене – 12.91 м; максимална скорост – 16.4 възла. Районът му на плаване е определен на около 13 700 мили. Главният двигател е „Зулцер” 7RND – 90, с мощност 20 300 к.с. при 122 обр./мин. Управлението му се осъществява от мостика, а системата му за дистанционно управление е хидравлична, пневматична и много надеждна. Освен това танкерът разполага и с три спомагателни дизелови двигателя „Дайхацу“, като всеки един от тях има мощност по 1 120 к.с.
„Места” е и първият кораб от БМФ, на който е монтирана система за инертен газ. Тя работи автоматично, като контролира процентното съдържание на кислород в товарните танкове, налягането на инертния газ, неговата температура и др. Друга новост е монтираната стационарна миячна система на товарните танкове, с общо 54 фиксирани миячни машини „Дасик“. В случай на пожар корабът е подсигурен със стационарна система за пеногасене, както и с водогасителна противопожарна система. Цялото оборудване и системи са западноевропейско и японско производство.
Навигацията на танкера се осъществява от съвременни за времето си радари и апаратура и също от миникомпютър „Симейт – 4“, който следи товара на кораба и решава редица навигационни въпроси.
Първият капитан на „Места” е Иван Пашунков, а първият главен механик е Георги Турудийски.
На 7 май 2001г. в пристанище Констанца на борда на кораба, въпреки противопожарните системи и изисквания, избухва взрив, при който загиват двама души от екипажа. Няколко месеца по-късно, „Места“ е продаден на панамската фирма „Daglia Maritime“ и след 27 години служба корабът е отписан от състава на БМФ.
На 5 ноември 2001 г. „Места”, вече под името „Best“, пристига в Алиага, Турция, за да бъде предаден на скрап.