По един нов контейнеровоз дневно се очаква да бъде приеман в световния търговски флот през тази година. Рекордните 478 нови контейнеровоза с капацитет за превоз на над 3,1 млн. TEU се планира да бъдат доставени през 2024 г.
Според BIMCO е възможно да видим близо два пъти повече нови кораби спрямо изминалата година (+41%), с което капацитетът на глобалния контейнерен флот ще се увеличи драстично.
Извеждането от експлоатация на този тип кораби се очаква да се увеличи през 2024 г., но глобалният капацитет може и да надхвърли 30 млн. TEU за първи път в историята. Контейнерният флот достигна средна възраст от 14,3 години в края на миналата година, най-високата стойност от 1993 г.
BIMCO посочва, че китайските корабостроителници са се възползвали от увеличеното търсене и са отговорни за строителството и доставката на повече от половината нови контейнеровози.
Дисбалансът между търсенето и предлагането се очаква да се разшири през тази година, отбелязва BIMCO.
Вижте още:
Световният търговски флот достигна най-високата си средна възраст
Китай налага господството си на световната корабостроителна сцена