Само преди 4 години Министерството на транспорта и съобщенията разходи близо 500 хиляди лева за изготвяне и актуализация на анализите за възлагането на концесия на 8 български пристанищни терминала. Тогава МТС отказа да разпространи съдържанието на анализите.
От отговор на транспортния министър Георги Гвоздейков до народния представител Стела Николова (ПП-ДБ) става ясно, че държавата отново ще плаща за същата услуга.
“Изготвеното предложение за актуализация на Плана за действие за държавните концесии за периода 2021 – 2027 е в съответствие с препоръка на Сметната палата в доклада на проверяващия орган за извършния одит на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”, за предприемане на действия за възлагане на концесии за предоставяне на пристанищни услуги на пристанищните терминали – държавна собственост, на които оперират държавни пристанищни оператори”, пише министър Гвоздейков.
От неговия отговор до народния представител Стела Николова става ясно, че се планира концесионирането на 9 терминала, като отново предстои възлагане изготвянето на анализи (правен, технически, финансово-икономически и екологичен) за всеки един от тях.
Потенциалните обекти, според Гвоздейков, са: концесия за строителство на обект “Пристанищен терминал Варна – Изток и Пристанищен терминал Варна – Запад”, концесия за услуга по обект “Пристанищен терминал “Товарен пристанищен терминал Бургас – Изток 1”, концесия за услуга на обект “Фериботен терминал Варна”, концесия за строителство на обект “Пристанищен терминал Русе – Запад”, концесия за строителство на обект “Пристанищен терминал Русе – Изток 1 и Пристанищен терминал Русе – Изток 2”, концесия на услуга на обект “Пристанищен терминал Видин – Център”, концесия за услуга “Интермодален терминал Драгоман”, концесия за услуга “Пристанищен терминал Тутракан, част от пристанище за обществен транспорт Русе” и концесия на услуга “Фериботен терминал Силистра, част от пристанище за обществен транспорт Русе”.
Maritime.bg припомня още, че началото на подобни процеси бе дадено преди над десетилетие и към момента няма никаква публична информация защо те не бяха завършени.
Междувременно пристанищни работници обявиха протестна готовност във Варна.
Вижте още:
- 04.08.2020 г. – Пет са работните варианти за концесиониране на Пристанище Варна
- 11.04.2020 г. – Готвят концесионните анализи за държавните пристанища във Варна, Бургас и Русе
- 01.10.2019 г. – Предстоят концесионни анализи за пристанищата в Бургас, Варна и Русе