Този най-нов продукт е пригоден да посрещне новите модели на пиратски разходи за собствениците, с разширено покритие и експертиза за реагиране при спешни случаи.
Щастливи сме да споделим, че стартирахме West Piracy Protection, за да помогнем на собствениците да управляват развиващата се заплаха от пиратство във високорискови води, коментират от компанията.
Новият продукт осигурява прикритие за кораби, навлизащи в War & Piracy “breach” зона, като Аденския залив или Гвинейския залив, където има повишен риск корабите да бъдат отвлечени или задържани.
Това иновативно предложение е пригодено да осигури застрахователна защита при пиратски събития, при които традиционното покритие на застрахователна полица за военен риск не отговаря адекватно, за да обезщетят клиентите за типичните ситуации на изземване, които могат да се случат в тези географски области. Това включва инциденти, когато корабите понякога се задържат само за няколко часа, твърдят застрахователите.
Осигуряват се обезщетения за откупи, включително загуба на откуп, и разходи за консултанти за реагиране и правни експерти, включително разходи за репутационен риск. Предоставя се експертна подкрепа за служители, пряко засегнати от изземването. Предлага се допълнително покритие за загуба на наем, свързано с изземване, и за максимален период от 14 дни след освобождаването на кораба.
Този продукт е разработен в партньорство с платформата за застраховане Hamilton Global Specialty („Hamilton“), създадена от Syndicate 4000 в Lloyd’s. Вграденият експертен опит при спешни случаи се предоставя от Crisis24, един от най-големите екипи за реагиране при кризи в индустрията, и глобалната правна кантора HFW, пазарен лидер в специализираната област на реагиране при пиратство, съобщават застрахователите.
„Вярваме, че West Piracy Protection отговаря на реалностите на развиващата се пиратска заплаха, пред която са изправени собственици на плавателни съдиве, преминаващи през Аденския залив и Гвинейския залив. Виждали сме модел на инциденти, при които плавателен съд е задържан само за няколко часа, което означава, че текущата пазарна формулировка за загуба на наем може да не се задейства или да спре веднага след освобождаването на плавателния съд, с малко внимание за последствията от такова събитие, които могат да включват промени в екипажа или ремонт на кораба. Нашият нов продукт ще се отличава от пазара не само с разширеното покритие, но и с вградения експертен опит, който можем да предложим с Crisis24 и HFW. Чрез това ново предложение очакваме с нетърпение да предоставим на членовете на West of England и други собственици на кораби подкрепа за управление на постоянно присъстващата заплаха от пиратство.“ заяви Ричард Търнър, ръководител на продуктовото развитие.
„Развълнувани сме да стартираме West Piracy Protection. Работихме в тясно сътрудничество с Hamilton, за да разработим иновативен продукт, който отговаря на редица идентифицирани нужди на пазара, където съществуващото покритие не отговаря на изискванията. Този нов продукт позволява на WoE да предложи индивидуално решение за защита от пиратство заедно с нашата съществуваща полица West War (пусната на пазара през март 2023г.)“, коментира Марк Матюс, зам-ръководител на сектор Underwriting (Лондон).
Собствениците и операторите на кораби могат да закупят West Piracy Protection като разширение на полица West War или като продукт на самостоятелна основа. Предлага се и за клиенти извън West of England.