Повторното спиране на Павлин Надворни с яхта Espresso Martin в Нова Зеландия, четири денонощия след като поднови участието си в Околосветската ветроходна регата за едночленни екипажи Global Solo Challenge, е едно от най-добрите му решения в живота, призна в откровен разговор пред Maritime.bg българският ветроходец.
Буквално час след като се вързахме на кея в яхт клуба на Крайстчърч, удари очакваният фронт – 60 възла и нагоре, разбрах какво е да се „облегнеш на вятъра, каза Надворни.
Видях с очите си какви поражения е причинил подобен фронт тук преди години. От една от старите марини стърчат само няколко кола. Изключително съм щастлив, че успях да стигна тук точно на време. Посрещнаха ме около 15 човека, митническите и останали процедури минаха много бързо, служителите вече имаха информация от колегите си в Блъф Харбър, откъдето отплавахме на 6-и февруари
сподели шкиперът на Espresso Martini.
Павлин определи последните часове като „една от най-бруталните нощи в живота”: „молех се да не изгубя съзнание от болка. Лодката натоварена с платна максимално, вятърът на борд. Знам че трябва да се рифова, аз само стоя свит на две и се чудя как точно ще изляза горе да работя с една ръка. Ако това се бе случило по дистанцията – нямам представа как бих действал… свързах се с Николай Джамбазов (с Околосветско плаване през Трите големи с яхта „Тангра” 1983-85 – бел.ред.), той ме посъветва да се прибирам по най-бързия начин. Това е едно от най-добрите ми решения!”, добави Надворни.
В понеделник, 12 февруари, Павлин Надворни ще бъде прегледан от лекарски екип в местна болница.
Припомняме, че Големият Юг (Ревящите четиридесет) редуцира флотилията в Global Solo Challenge – от надпреварата се оттеглиха Дафуд Хюз (Bendigedig, Уелс), Едуар де Кайзер (Solarwind, Белгия), Луи Робейн (Le Souffle de La Mer III, Франция), Ари Кансакоски (Zero Challenge, Финландия).
От останалите участници Кевин льо Пойдевин (Roaring Forty, Нова Зеландия) планира спиране в Хобарт, Дейвид Лингър (Koloa Maoli, САЩ) – в Ушуайа за ремонт на счупен гик. Алесандро Тосети (Aspra, Италия) продължи след спиране в Австралия, дори един от лидерите – Рони Симпсън (Shipyard Brewing, САЩ) спира в Хобарт.