Кризата в Червено море е причина за ръст на вредните емисии от корабоплаването, според доклад на UNCTAD. Пренасочването на кораби през н. Добра надежда предполага увеличение на емисиите парникови газове за двупосочен преход от Сингапур до Северна Европа, сочи докладът.
Ползите за околната среда от ограничаването на скоростта при преходи могат да бъдат подкопани от пренасочването на кораби през н. Добра надежда. Това е особено очевидно сред контейнеровозите, където 1% увеличение на скоростта обикновено води до 2,2% увеличение на разхода на гориво. Например ръст на скоростта от 14 на 16 kn увеличава разхода на гориво на миля с 31%.
UNCTAD посочва, че атаките на йеменската военно-политическа организация “Ансар Аллах” срещу корабоплаването в Червено море, Баб ел Мандеб и Аденския залив все още не са се отразили на крайните потребители.
Вижте пълното съдържание на доклада:
osginf2024d2_en