Цветан Цветанов: Капитанът няма как да не е знаел. Брендо конкретно няма общо


Цветан Цветанов – министър на вътрешните работи заяви, че все още е твърде рано да се говори за виновност или невинност на моряците от българския кораб „Св. Николай“. Съдът беше задържан с около 3 тона кокаин във водите край Испания.

В „Тази сутрин“ на bTV, Цветанов заяви, че се е знаел начинът по който са били набирани моряците.

„В тази операция българските граждани са имали отношение към прекарването във водите на този кокаин. Испанските престъпници са се занимавали с поемането на пратката на испанска територия и последващото дистрибутиране в Европа“, обясни министър Цветанов.

В отговор на въпрос за отношението на Дойчин Дойчев, Цветанов заяви, че „няма човек, който да се занимава с такива неща и да твърди, че е виновен“.

В тази насока разследването е основното, което ще докаже виновността.

Евелин Банев – Брендо конкретно няма общо, но в определени периоди се е виждал с част от задържаните в България.

Цветанов припомни за случаите с корабите на Дойчин Дойчев. Потъването на м/к „Ванеса“, Цветанов определи като прикриване на пореден трафик на огромно количество наркотици.

Министърът благодари на ИА „Морска администрация“ за допускането на проверка на борда на плаващия под български флаг „Св. Николай“.

Той заяви още, че първоначалната информация за набирането на екипажа за прекарването на огромно количество кокаин е дошла от България.

Капитанът няма как да не знае. Това каза министърът по повод въпрос кой е знаел за контрабандата.

В днешния ден ще има някаква яснота на база обмена на информация и мярката, която ще се гледа на моряците. Цветанов ще разговаря и с вътрешния министър на Испания. Българската страна има допълнителна информация, която може да бъде предоставена.

От тримата задържани вчера единият е освободен. Според министъра е бил освободен Христо, който е набирал екипажа. По думите му става дума за морско лице, което е имало изключително добри контакти в морските среди – познавал е капитани и моряци.

Дойчин Дойчев е с 24-часова мярка задържане под стража, а другото лице, което е отговаряло за трафика – Руслан е със 72-часова мярка.

„Всеки един от задържаните може да прецени дали да съдейства“, каза Цветанов. „При всички положения се очаква да има някакви конфликти свързани с неуредени сметки, които да провокират определено напрежение в средите на организираната престъпност„, коментира още той.

Запитан какво ще направи държавата за евентуална защита на моряците, които не са знаели за контрабандата, Цветанов заяви, че по събраната информация се очаква да бъде направена най-правилната преценка.

Възможно е моряците да бъдат екстрадирани в България. Компетентен съд в случая е българският, тъй като корабът „Св. Николай“ е бил заловен извън териториалното море на Испания.

Тема в развитие: Български кораб с 3 тона кокаин на борда задържаха в Испания

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на