Повдигат обвинение на оператора на кораба „Св. Николай“ Дойчин Дойчев?

Днес трябва да стане ясно дали ще бъде повдигнато обвинение на управителя на фирмата-оператор на кораба „Св. Николай“ Дойчин Дойчев. Припомняме, че вчера той беше привикан на разпит в ГДБОП, а по-късно задържан с 24-часова мярка за неотклонение. Днес мярката изтича, а до няколко часа трябва да стане ясно дали ще бъде продължена.

От Българската асоциация на морските капитани (БАМК) заявиха, както Maritime.bg вече съобщи, че ще съдействат на семействата. Насоки за правно съдействие и евентуална помощ от испански организации роднините могат да получат от БАМК.

Пред Нова председателят на БАМК, к.д.п. Димитър Димитров заяви, че допуска капитанът на кораба Иван Станчев да не е знаел, че на борда има кокаин.

Все още не е известно кой съд ще гледа случая. По-рано днес министър Цветан Цветанов пък заяви, че капитанът най-вероятно е знаел за дрогата.

Междувременно някои роднини на моряци в Испания заявиха, че те са ги уведомили, че нещо на борда се случва. Механик на борда например е казал, че „Св. Николай“ постоянно се крие.

От разпространените кадри при заставането на кораба става ясно, че съдът е бил празен. Според публикации в испански медии дрогата се е намирала в носовата част на кораба. В някои издания – в котвения сандък. Според друга информация наркотикът изобщо не е бил скрит.

Днес от италианската финансова полиция съобщиха, че в операцията по задържане на българския кораб „Св. Николай“ е бил използван и високотехнологичен самолет. Става дума за самолет ATR 42, който според публикации в местната преса е извършвал 3-дневно наблюдение на „Св. Николай“.

Проблемите с кораба, тогава „Бургас“, сега „Св. Николай“, започнаха през 2010 година. Тогава, под командването на човека, който изпрати к.д.п. Светлозар Собаджиев на последния му злощастен рейс – к.д.п. Тодор Тодоров, Бургас заседна край Италия. Тогава Maritime.bg първи съобщи за инцидента. След продължила дълго време сложна операция корабът беше изтеглен. Тогава плавателният съд беше в състава на Параходство Български морски флот. По-късно беше продаден.

Много се съмнявам екипажът на „Св. Николай“ да е знаел за кокаина на кораба. В повечето случаи моряците не знаят какъв товар се пренася„, това заяви пред БургасУтре Николай Димитров, единственият оцелял от потъналия кораб „Ванеса“. На злополучния кораб, който потъна в ледените води в Азовско море, загинаха 9 души. Плавателният съд  бе собственост на фирма на Дойчин Дойчев. Димитров отказа да коментира подробности около политиката на фирмата на Дойчев, но бе категоричен, че арестуваният екипаж едва ли е бил наясно с това какъв товар пренася кораба. „Вие например наясно ли сте с всичко, което се случва, с финансовото състояние на работодателя си. Не са никак приятни тези неща, които се случват, защото всичко рефлектира най-вече върху авторитета на професията„, каза още Димитров. Той не пожела да се връща назад във времето, когато се случи инцидента с „Ванеса“, нито да коментира изказването на вътрешния министър Цветан Цветанов, който обяви в ефир, че има вероятност корабът тогава да е потопен умишлено заради дрога на борда.

Изтекла информация за лицата на борда:
1. Иван Станчев
2. Антоний Колев
3. Сава Алексиев
4. Румен Денев
5. Атанас Иванов
6. Светлозар Дочев
7. Петър Петров
8. Атанас Георгив
9. Мирослав Владимиров
10. Владемар Владимиров
11. Иван Николов
12. Борис Бъчваров
13. Борислав Михайлов
14. Светослав Йовчев
15. Красимир Йорданов
16. Теодор Трендафилов
17. Георги Георгив
18. Юлиян Петров
19. Боян Боев
20. Васил Киров
21. Светлин Димитров

Тема в развитие: Български кораб с 3 тона кокаин на борда задържаха в Испания

Maritime.bg – България





Последни новини

Последни новини

Завърши участието на фрегата Дръзки в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian”

След завършване на участието си в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian” в Средиземно море, фрегата „Дръзки” се присъедини към Втората постоянна група на НАТО –

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент