Като на омагьосани, все на едни и същи хора от родния морски бизнес се случват проблеми, като този с кораба “Св. Николай”. Въпросната каюткомпания обаче никога не е замесена, няма връзка или е набедена. Става дума за троицата, без да претендираме, че играят карти заедно – Дойчин Дойчев, Станчо Савов и не на последно място Георги Мишков. През последните години техни кораби – потъваха, бяха свързвани с контрабанда, на моряците не бе плащано и най-често за самите морски труженици оставаше пешкира…
До днес, когато на вътрешния министър му мина през главата, че има нещо гнило с потъването на кораба “Ванеса”. Дали ще погледне и към другите случаи от последните години не стана ясно от думите му. Напълно е сигурно обаче, че ще изплуват доста интересни обстоятелства, ако някой седне на масата, на която горепосочените играят.
Последният случай свързан с контрабанда по море, както всички знаем, е задържането на кораба “Ина” в съседна Гърция с 3000 мастър бокса цигари на борда. Все още обаче не е ясно защо българските служби не излизат с официална позиция, както при случая с кораба “Св. Николай”.
Самият Георги Мишков, който според моряците от “Ина” ги пратил на “държавна поръчка”, заяви вчера пред Maritime.bg, че “никога не се е занимавал с контрабанда”. Припомняме, че именно такива отговори очаква министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов – „няма човек, който да се занимава с такива неща и да твърди, че е виновен“.
Множество експерти коментираха, че случилото се със “Св. Николай” е “черешката на тортата”, след редицата подобни и свързани случаи от последните години. Други го определиха като “пълен резил, който хвърля последните лопати пръст в гроба на българския флаг и морячество”.
Дали родното МВР, а и ДАНС – заради немалкото пратки транспортирани оръжия, ще прогледнат и дали най-после ще обърнат внимание на тази и други омагьосани каюткомпании от морските среди, Maritime.bg ще продължи да ви информира.
Д. Велев
Maritime.bg – България