Товари с обем от 965 милиона тона са били обработени по вътрешни водни пътища на ЕС през 2022 г. Тези доставки са били силно концентриран в няколко ключови региона – предимно в Нидерландия, Белгия и Германия. Трите държави имат обширни мрежи от вътрешни водни пътища, които се свързват с големи пристанища като Ротердам, Антверпен и Хамбург. Това публикува на официалната си страница европейската статистическа агенция Евростат, предаде БТА.
Половината от общия обем на товарите се обработва в шест региона на ЕС
През 2022 г. нидерландския регион Южна Холандия, където се намира пристанището на Ротердам, е оглавявал класацията, обработвайки 172 милиона тона товари, което представлява 17,8 на сто от общия товарен превоз по вътрешните водни пътища на ЕС.
На второ място се е наредила белгийската провинция Антверпен – с 98,3 милиона тона, или 10,2 на сто от общия превоз на стоки по вътрешните водни пътища на ЕС. След нея – със 71,6 милиона тона (дял от 7,4 на сто) е била нидерландската провинция Северна Холандия.
Дюселдорф в Германия е регистрирал 67,9 милиона тона обработени товари, което представлява 7 на сто от общия превоз на стоки по вътрешните водни пътища на ЕС, докато провинция Зеландия в Нидерландия е обработила 44,9 милиона тона (4,7 на сто) общия превоз на стоки по вътрешните водни пътища.
Ако към изброените се включи нидерландската провинция Северен Брабант, кумулативният дял на тези шест провинции надхвърля половината от общия обработен товар по вътрешните водни пътища на ЕС през 2022 г.
Провинция Южна Холандия има най-много ключови вътрешни водни пътища в ЕС
През 2022 г. провинция Южна Холандия е била дом на 7 от 10-те ключови вътрешни водни връзки между различните региони на ЕС. Само товаропотоците от нидерландската провинция до Дюселдорф са представлявали 6,8 на сто от общия превоз по вътрешни водни пътища в ЕС.