Френският морски конгломерат CMA CGM уверено разширява портфолиото си от медии. Корпорацията планира да придобие 80% от третата най-голяма медийна група във Франция – “Altice Media”, с инвестиция за над 1,5 млрд. евро.
„Чрез това обмисляно придобиване ние имаме амбицията да продължим нашето дългосрочно развитие в медийния сектор“, казва главният изпълнителен директор на контейнерния превозвач CMA CGM Родолф Сааде.
Френската корпорация реализира инвестициите си в медийния сектор през холдинговата компания “Merit”. След като преди 2 години компанията придоби вестник “La Provence”, сега ще си осигури контрол над 5 национални и 10 регионални телевизионни канала във Франция, за които работят около 900 журналисти.
Базираната в Женева конкурента група Mediterranean Shipping Company (MSC) също планира навлизане на медийния пазар.
MSC купува базираната в Генуа медийна група “IL Secolo XIX”, в която влизат различни специализирани издания за морската индустрия в Италия.
Конкуренти на Швейцарския конгломерат на медийния пазар в Италия ще бъде групата “Grimaldi”, която контролира издания с икономическа и специализирана за морската индустрия насоченост.