Георги Гвоздейков е предложен за служебен министър на транспорта и съобщенията. Това стана ясно от думите на кандидата за служебен премиер Димитър Главчев, който представи състав на своя кабинет пред президента Румен Радев и представители на партиите. Държавният глава ще започне консултации с парламентарно представените партии.
Главчев заяви, че основната задача на служебното правителство ще бъде да гарантира провеждането на честни избори. Това не означава, че ще спре да се работи в другите сектори. Европейският път на България ще бъде следван, каза той.
До момента Георги Гвоздейков заемаше поста в ротационното правителство на ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ, подкрепено от ДПС.
Георги Гвоздейков ще бъде изключен от ПП “Продължаваме промяната”. Това заяви съпредседателят на партията Кирил Петков, след като стана ясно, че досегашният транспортен министър е предложен за поста в служебния Министерски съвет.
Петков разкри, че е водил дълъг разговор с Гвоздейков, в който го информира, че ако остане в служебния кабинет ще бъде изключен от партията.
Кой е Георги Гвоздейков, предложен за служебен транспортен министър?
Георги Гвоздейков е авиационен инженер, предприемач и народен представител в 47-то Народно събрание. Бил е заместник-председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения.
Притежава магистърска степен, инженер по авиационна техника и технологии. Докторант е във Висшето военновъздушно училище „Георги Бенковски“ в Долна Митрополия.
От август 2022 г. до февруари 2023 г. ръководи „България Хели Мед Сървиз“ ЕАД, еднолично акционерно дружество, създадено от държавата за осигуряване на въздушен транспорт за нуждите на спешната медицинска помощ.
От 2018 г. до 2021 г. инж. Георги Гвоздейков работи в ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“. Бил е главен секретар на Българската федерация по Автомобилен спорт от 2013 г. до 2014 г. Създава иновативен бизнес проект за дизайн и производство на въздухоплавателни средства.
От 2014 г. до 2018 г. създава и ръководи иновативен проект свързан с автомобилния спорт, подготовката и обучението на млади рали пилоти. Стартира проектирането и подготовката за производство на рали автомобили и реализира едномарков шампионат. Привлича редица стратегически международни партньори. Проектът получава сериозна популярност в Европа, като се включват участници от Швеция, Дания, Полша, Италия, Грузия и Турция.
От 2008 г. до 2013 г. създава и управлява собствен бизнес насочен към проектиране и конструиране на етнографски къщи изградени изцяло по екологичен способ и дървена конструкция за селски туризъм. Проектът печели безвъзмездно европейско финансиране.
От 1998 до 2011 г. е професионален състезател по автомобилен спорт. Шампион на България за 2003 г. и носител на Адриатическата купа. Притежава редица подиуми и призови места от рали шампионати и от високопланински шампионат. Един от създателите и организаторите на Рали Твърдица, провеждащо се от 17 години. Участва в създаването на академия за обучение за безопасно и екстремно шофиране „МоторСпорт Академия“.
Удостоен е с Почетен знак на община Твърдица за активна обществена дейност и огромен принос в популяризирането на града и региона.