Значително се повиши стойността на контейнеровозите във всички възрастови категории от началото на годината. Това се случва след значителен период на спад след рекордния връх от края на първото тримесечие на 2022 година. От януари 2024 г. обаче стойностите се обърнаха в обратна посока и по-старите кораби показаха най-голяма сила, като оценките за 20-годишни контейнеровози с капацитет от 1750 TEU се повишиха с цели 43% до 8,6 млн. щ. долара.
Увеличението на стойностите беше подкрепено от нарастващите печалби на компаниите от сектора от началото на годината. Например в хендисайз сектора, приходите за период от една година са скочили с около 39,4% от 9 280 щ. долара/ден на първи януари 2024 г. до 12 940 щ. долара/ден днес.
Това до голяма степен се дължи на продължаващата криза в Червено море, която доведе до пренасочване на кораби през нос Добра надежда, което стана причина за ограничаване на наличния капацитет и съответно повишаване на цените за превоз. Според данни на VesselsValue, трафикът на контейнеровози край нос Добра надежда се увеличил с близо 200% през първото тримесечие на 2024 г. спрямо това на 2023 г.
Според най-новата прогноза на Veson – въпреки продължаващия конфликт, тъй като все повече и повече новопостроени контейнеровози влизат в експлоатация, предлагането ще продължи да изпреварва търсенето и в бъдеще това ще окаже натиск върху ставките.
Mediterranean Shipping Company не показват никакви признаци на забавяне на бурната си кампания за придобиване на контейнеровози през последните няколко години, която представлява почти една четвърт от всички отчетени продажби в сектора досега през тази година. Забележителните референтни продажби включват Buxcoast (6 892 TEU, постройка от август 2001 г. на Daewoo) и Buxcliff (6 892 TEU, постройка от юни 2001 г. на Daewoo), които бяха продадени за 22,5 милиона щ. долара всеки. Също през март Odysseus (2824 TEU, постройка от 2006 г. на Hyundai Mipo) също беше продадена на MSC за 15,9 милиона щатски долара.