Рехабилитация за над 24 милиона лева на източния кей в Пристанищен терминал Лом планира Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”, става ясно от обществена поръчка, обявена от генералния директор Дирк Пергот, установи справка на Maritime.bg. Дейностите ще се извършат по проект “Превенция от наводнения в Лом – реконструкция на Източен кей”.
Пристанищен терминал Лом е разположен на Европейски транспортен коридор Рейнско-Дунавски. Коридорът осигурява основната връзка изток-запад през континентална Европа. Участъкът на река Дунав от Западните Балкани играе важна роля във функционирането на този коридор, но в същото време е определен, като „тясно място“ по коридора и следователно всички усилия в подобряването на условията по него от българска страна са с висока европейска добавена стойност, аргументира разхода Пергот.
Източният кей е с дължина 300 м. и е бил вторият вътрешен кей, изграден в лимана, след Металния шпунт. Строен е през периода 1965 г. – 1968 г. от източната страна на лимана с цел използването на достатъчно свободна територия за складирането на големи количества насипни материали.
Съгласно одобреният проект за „Рехабилитация на Източен кей в пристанищен терминал Лом“ е заложено изграждане на нова подпираща стена пред съществуващата, повдигане на котата на територията и кейовия ръб, изграждане на нови подкранови пътища и коловозни развития, изграждане на ново външно ел. захранване на крановата механизация с монтаж на нови щек дози и ел. кабелни трасета от съществуващия нов трафопост. Предвидено е отводняване с дренажни канавки и колектори към сепаратор, чрез който повърхностните потоци се третират механично и се заустват в реката.
Общата прогнозна стойност на обществената поръчка е до 24 423 430,00 лв. без ДДС. Към момента на откриване на процедурата няма осигурено финансиране. ДППИ е подготвило необходимата документация и очаква одобрение на проекта и осигуряване на финансирането му, съответно е планирано поръчката да се финансира със средства по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. (ПТС 2021-2027 г.), Приоритет 3 „Подобряване на интермодалността, иновации, модернизирани системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на транспорта“.
Общият срок за изпълнение на рехаблитацията не следва да надвишава 750 календарни дни.