Пренасочените от Червено море кораби, избягващи атаките на йеменската “Ансар Аллах”, отделят милиони допълнителни тонове въглероден диоксид, което прави по-трудна задачата на товародателите, използващи морски транспорт, да намалят емисиите на веригите си за доставки.
Стотици плавателни съдове бяха пренасочени през н. Добра надежда от края на миналата година – отклонение, което добавя поне седмица към прехода от Южна Азия за Северна Европа.
Това е довело до отделянето на допълнителни 13,6 милиона тона емисии на CO2 през последните четири месеца – еквивалентно на замърсяването от около 9 милиона автомобила за същия период, според доклад на консултантите от “Inverto”, предаде Блумбърг.
„Допълнителните емисии, произтичащи от тази криза, ще увеличат въглеродния отпечатък на компаниите – което ще направи много трудно постигането на нетните им нулеви цели“, каза Сушанк Агарвал, управляващ директор на компанията. „За да постигнат тези цели, компаниите ще трябва или да намалят емисиите другаде във веригите си за доставки, или да инвестират в повече инициативи за компенсиране на въглеродните емисии – и двете могат да бъдат много скъпи“, допълни той.
По темата: