Кризата в Червено море с продължаващите атаки срещу корабоплаването на “Ансар Аллах” вероятно ще стане причина за ограничаване с до 20% на капацитета за превоз на контейнери между Азия и Европа. Това прогнозира датската Maersk. Повечето контейнерни превозвачи отклониха корабите си през н. Добра надежда, което доведе до ръст на тарифите за превоз.
„Сложността на ситуацията в Червено море се засили през последните няколко месеца“, пишат от Maersk в актуализирано съобщение до клиентите.
„Рисковата зона се разшири и атаките достигат по-далеч. Това принуди нашите плавателни съдове да удължат още повече преходите си, което доведе до допълнително време и разходи, за да получите товара си до местоназначението за момента.“
„Оценяваме загуба на капацитет в цялата индустрия от 15-20% на пазара от Далечния изток до Северна Европа и Средиземноморието през второто тримесечие. Правим каквото можем, за да увеличим надеждността, включително да добавим капацитет“, се казва в съобщението.
Междувременно във вчерашния ден палестинската организация “Хамас” съобщи, че е одобрила предложението за спиране на огъня в ивицата Газа, предложено от посредниците Египет и Катар. “Исмаил Хания, ръководител на политическото бюро на “Хамас”, разговаря по телефона с министър-председателя на Катар шейх Мохамед бин Абдулрахман Ал Тани и египетския министър на разузнаването Абас Камел и ги информира, че “Хамас” е одобрил тяхното предложение за споразумение за прекратяване на огъня”, се казва в комюнике, публикувано на сайта на “Хамас” и цитирано от АФП.
Maritime.bg припомня, че йеменската “Ансар Аллах” заяви, че ще спре атаките срещу корабоплаването при спиране на военните действия в Газа.