Сезонът започва трафиционно слабо за май месец. Към момента няма нито една регистрирана водна база. По отношение на сезонния превоз на хора, който по принцип е уреден от администрацията с възможност да започне от 1 май, към момента има само 16 регистрирани лодки – 13 от тях са в р. Камчия. Това заяви пред Maritime.bg к.д.п. д-р Валентин Енчев, директор на Дирекция “Морска администрация” – Варна.
По думите му това е напълно нормално и традиционно водните бази се разкриват в началото на следващия месец, включително през юли.
В р. Камчия готовността вече е налице, докато тук – в района на Варна, все още не се очаква туристически поток, в резултат на което и заявленията за сезонен превоз с малки плавателни съдове закъсняват, каза директорът на ДМА – Варна.
Очакванията са стандартно от 50 до 60 плавателни съда да извършват сезонен превоз и да бъдат разкрити от 30 до 35 водни бази само за района на Варна.
Сезонът не предполага да има нещо по-различно в посока увеличаване или намаляване на броя на плавателните съдове и водните бази спрямо миналата година, каза к.д.п. Енчев.
Новост през този сезон е промяната в изискванията, които са в сила от 1 май. Изисква се съдовете за сезонен превоз с капацитет над 12 души, да бъдат оборудвани с AIS, каза още директорът на ДМА – Варна.
Със започването на новия плавателен сезон за спорт и развлечение, трябва да се помисли за застраховането на тези плавателни съдове. У нас този тип застраховане не е задължително, както в съседни страни като Гърция и Турция, каза пред Maritime.bg Юри Станков, управител на дружество морски застрахователен брокер.
Препоръчително е всеки плавателен съд да бъде застрахован, тъй като никой не е застрахован от лошо време или инциденти с други плавателни съдове на море, каза още застрахователният специалист.
По думите му премиите за застраховане на малки плавателни съдове не са значителни суми, но крайната цена на застраховката зависи от флага, собствеността, региона на плаване и участието или неучастието в спортни състезания.
Риболовните кораби, както и всички останали плавателни съдове за спорт и развлечение могат да си направят застраховки за каско и отговорност към трети страни, както и злополука на екипажа. За разлика от автомобилната застраховка каско, каското на плавателни съдове покрива механизмите и двигателя, каза още морският застрахователен брокер.
Вижте още във видеото.