Два пъти повече са поръчките за строителство на нови LNG-газовози за първите пет месеца на годината в сравнение с 2023-а. Поръчани са 78 нови кораба от този тип, спрямо 34 поръчки за миналата година. Това е ръст от около 129%, като се отчита и ръст от близо 7% при цената за строителство на най-големия клас с капацитет 174 000 cbm – 269 млн. щ. долара.
Стойността на корабите за превоз на втечнен природен газ се увеличи във всички подсектори и възрастови категории от началото на годината, като 20-годишните газовози с капацитет 140 000 cbm вече струват с 10 милиона щ. долара повече до 72,40 милиона.
По-голямата част от поръчките за ново строителство, направени досега тази година, са в сектора на големите LNG-газовози, представляващи около 74%, следвани от QMAX с около 23%. В исторически план единствените други поръчки за сектор QMAX бяха направени в началото на новото хилядолетие, което показва, че последните поръчки вероятно са част от програми за обновяване на флотилиите.
Катар има най-голям дял през миналата година при поръчките – с дял от около 44%, следван от ОАЕ – около 13%, на трето място е Китай с около 9%.
Приходите на корабособствениците в момента са стабилни, но на ниски нива, което е обичайно за този период от годината, въпреки че спот ставките са се повишили с около 12% на месечна база, печалбите на годишна база са намалели леко с около 1%. Въпреки това, положителното настроение за този сектор, произтичащо от геополитическата несигурност и увеличеното количество LNG, доставяно до пристанищата на ЕС, за да замени руския газ, доставян преди по тръбопроводи, в комбинация с натиска към по-нови, по-екологични плавателни съдове, гарантира, че търсенето остава стабилно.