Един от най-големите корабостроителни концерни в света, германската корабостроителна група Meyer, която е в тежко финансово положение, незабавно се нуждае от 400 милиона евро, за да реши проблеми, които могат да засегнат хиляди служители и извън Германия, пише финландското икономическо издание Tekniikka&Talous.
Германската държава изисква сериозни промени в компанията, за да осигури спасително финансиране за корабостроителницата, тъй като „колапсът й ще има широки последици за Европейското икономическо пространство“.
Най-голямата корабостроителница във Финландия в град Турку, Майер Турку, също принадлежи на германски концерн, където работят 2 хиляди от общо 7 хиляди души от общия персонал. Притесненията са, че голяма част от тях може да загубят своите работни места.
Майер работи за справяне със състоянието на пазара след пандемията и драматичното увеличение на разходите за материали. От корабостроителницата подчертават, че настоящите предизвикателства не са свързани с броя на поръчките за ново строителство, а вместо това се дължат на нарастващите разходи.
Правителствени служители и представители на синдикатите, говорейки пред медии в Германия, казаха, че предизвикателството за корабостроителницата е структурата на финансиране при строителство на нови кораби. Те твърдят, че корабостроителницата традиционно получава 20 процента от стойността на поръчката предварително и 80 процента при завършване, което изисква Майер да финансира разходите за материали и труд по време на строителството. Една алтернатива, която се обсъжда, е повишаване на авансовата част до 30 или 40 процента от стойността на договорите за ново строителство.
Майер търси 2,3 милиарда евро заеми и допълнителни 400 милиона евро капитал. Правителството на провинция Долна Саксония изрази подкрепа за групата, но сумите са твърде големи, за да може държавата да ги осигури сама. Германия и федералните правителства ще трябва да си сътрудничат за гаранциите по заемите. Едно от предложенията е Долна Саксония също да стане инвеститор в компанията. Федералото правителство вече има участия във Volkswagen и производителя на стомана Salzgitter.
Майер междувременно ангажира независими експерти, които да изготвят анализ на бизнеса до средата на юли. Това ще бъде основата за дискусиите за спасителния пакет с държавата. Синдикатите също търсят по-нататъшна формула за реорганизация на структурата на компанията. През 2015 г. Meyer Group премести седалището си в Люксембург, а по всяка вероятност сега ще е нужда да го върне обратно във федералната република.
През тази седмица стана ясно, че е постигнато споразумение за освобождаване на над 340 работници в завода на Майер в Папенбург.
Майер стана собственик на финландската корабостроителница през 2014 г., през 2023 г. в завода бе построен най-големият пътнически кораб в света Icon of the Seas.