Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” планира ремонт на Естакада № 1 и Естакада № 2 в Пристанищен терминал Бургас – Запад. Това става ясно от обявена обществена поръчка за изготвяне на работен проект, видя Maritime.bg. По процедурата са планирани подробно геодезическо заснемане на съоръженията и обследване състоянието на асфалтовата настилка, дилатационните фуги и хидроизолацията на двете естакади.
Инвестиционният работен проект следва да бъде изготвен съгласно изискванията на ЗУТ.
Естакада № 1 и Естакада № 2 на Пристанищен терминал Бургас-запад са строени през 70-те години на миналия век. През тях минава целият автомобилен трафик на Пристанище Бургас, включващо пристанищни терминали Бургас-изток 1, Бургас-изток 2 и Бургас-запад. За времето си те са проектирани и изпълнени за преминаване на по-малко тонажни автомобили. С разширяване на пристанище Бургас и след построяване на Терминал изток-2, товарооборота на отделните терминали се увеличи, което повиши интензивността и тонажността на преминаващите през естакадите МПС.
Към настоящия момент през естакадите преминават между 1000 и 1200 автомобила на денонощие. Това води до увеличено динамичното натоварване на конструкцията на съоръженията. Вследствие на това, конструкцията на естакадите е с нарушени характеристики.
През 2016 г. бе извършен ремонт на горното строене на естакадите. Тогава бяха подменени фугите от закрит в открит тип на Естакада № 1 и Естакада № 2, сменени бяха лагерите от оловни с неопренови на Естакада № 1. Подменена бе хидроизолацията и отводняването в обсега на фугите на естакадите.
През 2020 г. бе извършена рехабилитация на долното строене на Естакада № 1, включващо рехабилитация на колоните и ригелите. Вследствие на интензивното и тежкотоварно движение към настоящия момент дилатационните фуги и асфалтовата настилка на двете естакади са в много лошо състояние. Бетоновото покритие на ригелите и колоните на Естакада № 2 е нарушено. Армировката е корозирала и е с намалено сечение. Пердетата на ригелите са с отчупени бетонови повърхности.
С оглед осигуряване на дълготрайната и надеждна експлоатация на съоръженията, е необходимо да се извърши рехабилитация на горното строене на Естакада № 1 и Естакада № 2 и на долното строене на Естакада № 2 на Пристанищен терминал Бургас-запад, коментират от ДППИ.