Все повече корабособственици преминават към експлоатацията на съдове с двигатели, работещи с два вида гориво, за да ограничат нетните емисии и да отговорят на текущите екологични стандартни в морския сектор. Това става ясно от статистическите данни на VesselsValue за доставките на новопостроени кораби за насипни товари, танкери и контейнеровози от 2018 г. насам.
Преди 6 години едва 13 са били доставените кораби с двигатели, работещи с два вида гориво, докато до края на настоящата 2024-а г. трябва да бъдат въведени в експлоатация 151 плавателни съда от този тип.
Това представлява ръст от около 72% на годишна база.
Инвестициите в плавателни съдове, работещи с алтернативни горива, са силно стимулирани в контейнерния сектор, който е на първо място, след като отбеляза рязък ръст на този тип кораби на годишна база с около 241% – от само 29 през 2023 г. до 99 през 2024 г. За сравнение – през 2018 г. е доставен само един контейнеровоз с двигател, работещ с два вида гориво.
Тази тенденция изглежда ще продължи и занапред с редица нови поръчки, като около половината от договорените за строителство нови кораби разполагат с такива главни двигатели.
На второ място с дял от около 26% за 2024 г. е секторът на танкерите. 35 танкера с двигатели, работещи с два вида гориво, трябва да бъдат доставени в рамките на календарната година.
Бълкерите се нареждат на трето място с дял от около 11% за 2024 г.
Преходът в морските горива е в ход, воден от нарастващото търсене на алтернативни горива, докато вървим към по-зелено морско бъдеще, докато други технологии все още са в етап на разработка, двигателите, работещи с два вида гориво вече са широко признати и утвърдени.