Японската Mitsui O.S.K. Lines (MOL) получи принципно одобрение (AiP) от ClassNK за проектиране и инсталиране на система за допълващо задвижване от вятъра на борда на LNG-газовоз. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на MOL. Проектът се разработва съвместно с “Hanwa Ocean”.
Това е първа система от този тип, която се планира да бъде инсталирана на такъв кораб.
ClassNK провежда оценка на риска, която изчерпателно преглежда фактори, свързани с разположението на ветрилата, тяхното въздействие върху видимостта, аварийни процедури и други мерки за безопасност.
MOL твърди, че е извършено и изследване, което установява, че структурната безопасност и здравина на LNG танковете е гарантирана, въпреки напреженията върху конструкцията на кораба, които ще генерират ветрилата.
MOL си е поставила средносрочна до дългосрочна цел за „постигане на нетни нулеви емисии на парникови газове до 2050 г. със съгласуваните усилия в цялата група“, според съобщението на компанията. Една от ключовите стратегии за постигане на тази цел включва „въвеждане на чиста енергия, допълнителни енергоспестяващи технологии“.
MOL планира да оборудва 25 кораба със системи “Wind Challenger” до 2030 г. и 80 кораба до 2035 г.
Още по темата: Обратно към вятъра