Масивен взрив избухна на борда на плаващия под флага на Либерия контейнеровоз YM MOBILITY (IMO: 9457737), стана ясно от разпространени в социалните мрежи кадри. Корабът се намира в терминал на китайското пристанище Нинбо.
Няма данни за причините, довели до инцидента. Към района са изпратени спасителни средства.
Очаквайте подробности.
Пристанищни работници пострадаха при взрива на кораб YM MOBILITY
Според първоначалната информация от службите в Китай, няма пострадали моряци от екипажа на контейнеровоза. Пристанищни работници и служители са леко ранени от взривната вълна след експлозията, станала около 1340 ч. местно време днес.
Екипажът на YM MOBILITY е евакуиран
Евакуиран е екипажът на контейнеровоз YM MOBILITY, съобщиха от базираната в Тайван Yang Ming. Според съобщение на компанията, няма пострадали моряци от екипажа на кораба с капацитет за превоз на 6,589 TEU.
Първоначалната информация, която компанията разпространи, е за експлозия в контейнерни единици с опасни товари.
Експлозията на “YM Mobility” поражда нови опасения за безопасността
Голямата експлозия, избухнала на борда на YM MOBILITY, докато се намира в терминал на пристанище Нингбо-Джоушан в Китай, е пореден инцидент, който поражда сериозни опасения за безопасността на контейнеровозите. Експлозията на YM MOBILITY, при която не се съобщава за пострадали, последва други големи инциденти през 2024 г., включително срутването на Балтиморския мост през март, след като беше ударен от контейнеровоз DALI и пожарът на борда на MAERSK FRANKFURT по време на първото му плаване, който отне живота на един член на екипажа.
„Този тип инцидент никога не трябва да се случва и е още един пример за катастрофални последици. Ако тази експлозия се случи в морето, а не на кея в пристанището, тогава екипажът и корабът щяха да бъдат в още по-опасна опасност. Ще се проведе разследване и индустрията трябва да се поучи от него. Контейнеровозите транспортират опасни и потенциално експлозивни товари, така че е от първостепенно значение да бъдат въведени стабилни мерки за безопасност”, коментира Питър Санд, главен анализатор на Xeneta.
Нингбо-Джоушан е второто по важност контейнерно пристанище в Китай след Шанхай, обработващо повече от 100 000 TEU всеки ден.
Данните на Xeneta показват, че средните спот цени за превози на контейнери от Нингбо до западното крайбрежие на САЩ са се увеличили със 146% между 30 април и 1 юли, на фона на въздействието на продължаващия конфликт в Червено море. Към момента ефектите от кризата се смекчават, като цените за превоз на FEU на 9 август от Нингбо до западното крайбрежие на САЩ достигнаха 6510 щ. долара.
„Нингбо-Джоушан е изключително важно и добре свързано пристанище в Далечния изток, второ след Шанхай в Китай и наравно със Сингапур. Това е критичен център за контейнерни превози и този инцидент е дълбоко обезпокоителен от гледна точка на безопасността, но е малко вероятно да има значително въздействие върху пазара”, каза още Санд.