Датската корпорация MAERSK прие трети в състава си голям контейнеровоз с двигател, способен да работи и на метанол. Той ще плава под името ANTONIA MAERSK и бе кръстен от Кирстен Андерсен, съпруга на изпълнителния директор на “Vestas” Хенрик Андерсен. Корабът е част от серия от 18 контейнеровоза, които компанията поръча. Те ще обслужват линия AE7, свързваща Азия и Европа. Това е важен крайъгълен камък в ангажимента на Maersk за пионерски решения в корабоплаването, които осигуряват намаляване на емисиите, коментираха по-рано от датската корпорация, която очаква да достигне нулеви нетни емисии до 2040 г.
Датчаните твърдят, че серията е с иновативен дизайн, осигуряващ и драстично намаляване на разхода на гориво. Надстройката е изнесена в носовата част. ANTONIA MAERSK има капацитет за превоз на 16 хил. TEU.
Maritime.bg припомня, че през миналата година Maersk прие първи контейнеровоз, задвижван с метанол, а негова кръстница стана Урсула фон дер Лайен. Първият кораб, задвижван с метанол, ще осигури реален оперативен опит за моряците при работата с новите двигатели, докато Maersk очаква доставката на 18-те “зелени” контейнеровоза с капацитет до 17 200 TEU.
Датчаните неотдавна разкриваха, че проектирането на корабите от серията е отнело пет години, а вида им “преминава много от границите, до които е достигал дизайнът в корабостроенето”.
Видео:
Междувременно анализаторите на “Alphaliner” съобщиха, че разликата между първите два гиганта в контейнерните превози – MSC и Maersk, нараства в полза на базираната в Женева компания. MSC сега контролира 20% от световния контейнерен флот. Последните данни показва, че Maersk контролира 14,4% от глобалния капацитет за превоз на контейнери.
Неотдавна MSC счупи пореден рекорд, експлоатирайки 844 кораба с капацитет за превоз на над 6 млн. TEU. В същото време броят на новите кораби, които се строят за MSC драстично надвишава очакваните нови контейнеровози във флота на Maersk. Швейцарската компания ще приеме нов капацитет за превоз на 1,2 млн. TEU, докато датската – контейнеровози с общ капацитет от 374 966 TEU.
Пет от десетте най-големи контейнерни превозвачи в света – CMA CGM, COSCO, ONE и Evergreen, вече поръчаха нови кораби с по-голям капацитет от очаквания във флота на Maersk.
През следващата година се очаква да бъде сложен край на обединения алианс 2M между Maersk и MSC, като се очаква датчаните да формират нов с Hapag-Lloyd. “Alphaliner” изчислява, че общият пазарен дял на Maersk и Hapag-Lloyd ще бъде същият като този на MSC.
Maersk не планира да увеличи размера на своя флот над сегашния капацитет през това десетилетие. Освен зелния метанол, превозвачът също възнамерява да строи кораби, работещи и с био-LNG.