Проучване ще установи регулаторната осъществимост и рамки, които трябва да бъдат установи, за да стане реалност наличието на първи атомен търговски контейнеровоз, използващ реактор от четвърто поколение и извършващ операции в пристанища на Европа. Изследването се осъществява съвместно от Lloyd’s Register (LR) и английската “Core Power” (CR), съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на CR. Наскоро класификационната организация и инвеститора в ядрени мощности се присъединиха към новата глобална организация за развитие на ядрената енергия в морската индустрия.
Към проучването се присъединява и датският гигант Maersk.
Предстои да бъдат разгледани изискванията за актуализирани правила за безопасност заедно с подобреното оперативно и регулаторно разбиране, което е необходимо за прилагането на ядрената енергия в контейнерните превози. В допълнение, това проучване ще даде възможност за разглеждане на ядрената енергия като стратегически енергиен източник за бъдещо корабоплаване без парникови газове.
Проучването ще обедини експертния опит на LR като доверен съветник на морската индустрия, опита на CR в разработването на модерни технологии за ядрена енергия за морски приложения и обширния опит на Maersk в корабоплаването и логистиката.
Започването на това съвместно проучване бележи началото на едно вълнуващо пътуване към отключване на потенциала на ядрената енергия в морската индустрия, проправяйки пътя за операции без емисии, по-гъвкави мрежи за обслужване и по-голяма ефективност през веригата за доставки. Пътят с множество горива за декарбонизиране на морската индустрия е от решаващо значение, за да гарантираме, че ние като индустрия изпълняваме целите за намаляване на емисиите на IMO и ядреното задвижване показва признаци, че играе ключова роля в този енергиен преход
каза Ник Браун, главен изпълнителен директор на Lloyd’s Register.
Според изпълнителният директор на CR не може да се постигнат нулеви емисии без ядрена енергия.
Оле Граа Якобсен, ръководител в Maersk коментира, че компанията непрекъснато проучва разнообразни енергийни опции.
Ядрената енергия крие редица предизвикателства, свързани например с безопасността, управлението на отработеното гориво и регулаторното приемане в регионите, и досега недостатъците очевидно надделяват над ползите от технологията. Ако тези предизвикателства могат да бъдат адресирани чрез разработването на т.нар. проекти за реактори от четвърто поколение, тази енергия може потенциално да се превърне в друг възможен път на декарбонизация за логистичната индустрия през следващите 10 до 15 години. Затова ние продължаваме да наблюдаваме и оценяваме тази технология, заедно с всички други решения
коментира Оле Граа Якобсен от Maersk.