Втечненият природен газ (LNG) в момента се използва като нисковъглеродна алтернатива на конвенционалните горива в корабоплаването и може да намали емисиите на въглероден диоксид (CO2) с 25%-40%. А една от съставните части на въглеводородната газова смес – метанът, може да бъде осигурявана от процъфтяващото млечно животновъдство.
Това е основата на ново проучаване, обявено днес от японския корабособственик Mitsui O.S.K. Lines (MOL), в което ще участват млечни ферми от градове Хаманака и Хокайдо.
Цели се провеждане на оценка за осъществимостта на използването на целия или част от биометана, произведен от оборска тор, като гориво за плавателни съдове, което ще доведе до голям напредък към целта за нулеви нетни емисии до 2050 г.
Биометанът е ефективен източник на енергия за крайната цел за декарбонизация, защото може да се използва настоящата инфраструктура за транспорт и потребление, коментираха пред Maritime.bg от пресслужбата на MOL.
Припомняме, че през миналата година MOL обяви първо сътрудничество по темата с “Air Water” за използване на втечнен биометан (LBM), получен от оборска тор, за корабно гориво. Може да се очаква по-нататъшно намаляване на емисиите при частично използване на LBM, въглеродно неутрален енергиен източник, казаха тогава от японската компания.
Още по темата: