Георги Мишков разхожда алжирски партньор във Варна

Знаят ли в Международната морска конфедерация, че в българската, през Съюза на подводничарите, ще членува лицето Георги Мишков?

Георги Мишков – лицето, което изпрати на „държавна“ поръчка, равносилна на заколение, моряците от кораб „Ина“, които гниха в гръцки затвори, вече търси нов удар, нова схема. Това научи Maritime.bg от отлично информирани източници.

Членът на Съюза на подводничарите Мишков разхождал из Варна свой „бизнес-партньор“ от Алжир.

Алжирецът бил посрещнат от Мишков на Летище Варна, а оттам се отправили на разговори в няколко варненски дружества. Никъде „честният български офицер“ не бил посрещнат като такъв.

Хора, при които Мишков водил алжирския си партньор коментираха, че двамата просто търсили „схема“. Те предлагали работа на български дружества в африканската страна, но без много подробности за дейността.

Междувременно Maritime.bg научи, че чуждестранни адвокати, работещи косвено по случая със задържането на кораб „Ина“ са определили Георги Мишков като „гангстер“.

Все още не е известно как върви следствието, по което Георги Мишков и Станчо Савов бяха привлечени. Припомняме, че Савов бе хванат на излизане от варненското следствие от екип на Maritime.bg.  Тогава той не успя да обясни защо кораб „Ина“ е бил задържан. Савов не пожела и да назове като какъв е съпричастен колегата му Мишков.

Ето какво успя да каже Савов:

Пред Maritime.bg източници пожелали анонимност коментираха, че подводничарят дори не е бил официално упълномощен от собствениците на кораба да го оперира.

Съвсем скоро Maritime.bg ще разкрие и кой е другият необезпокоен досега собственик на кораба, който се крие зад офшорката „Peters Holding“ Ltd. Припомняме, че собственици на кораба са „Peters Holding“ Ltd., „Rostov Transport“ Ltd. (Кипър) и физическото лице Станчо Вълчев, през регистрираната във Великобритания фирма – „Rostov Transport“ LLP.

Офшорната схема на собственост изключително много наподобява тази със собствеността на кораб „Св. Николай“, който властите в Испания задържаха с 3 тона кокаин.

Справка на Maritime.bg сочи, че в края на месец юни Мишков е осъществил и някои промени в дружества, в които има участие. Става дума за фирма „Ренус Вортекс“ ООД, която от края на юни е със сменено име – „Ренус Порт Логистикс България“ ООД.  Освен Мишков (25%), собственик на компанията е и „Ренус Батайлигунген Интернешънъл“ ГМБХ, Германия (75%).

Първата точка на проведеното на 22.06.2012г. общо събрание на „Ренус Вортекс“ ООД е било закриването на дъщерна офшорна фирма, със седалище в Гибралтар. Компания „Брейсуел Сървисиз Лимитид. Интересен факт е, че лично Георги Мишков е платил за откриването на офшорната фирма, чиято дейност остава неизвестна. Става дума за 2000 британски паунда, които Мишков изисква от съдружниците в „Ренус Порт Логистикс България“ ООД. Не става ясно дали мажоритарният собственик във фирмата ще върне сумата на Мишков. Почти сигурно е обаче, че ако това стане, тези пари няма да се окажат в сметките на завлечените моряци.

За почти всички останали точки от дневния ред на събранието Мишков гласува против. Такъв вот дава той за одобряването на годишния-финансов отчет на собствената си фирма.

От Търговския регистър става още ясно, че фирмата „Ренус Вортекс“ ООД (вече „Ренус Порт Логистикс България“ ООД) не е със седалище спорния имот на улица „Дебър“ 9, където десетки моряци търсиха своите възнаграждения от „честния български офицер подводничар“. Новият адрес, на който се мести „Ренус Вортекс“ е на ул. „Александър Дякович“ 45.

Мишков оказва отпор на германските си съдружници и при решенията за продажба на имота на улица Дебър. В крайна сметка 75-те процента на германците си казват думата и имотът, в който Мишков се ширеше и обричаше моряци на сигурно заколение – отива на тезгяха. Освен ателието с 212 кв. метра площ, за продажба отива и лек автомобил – Тойота Корола (рег. н.: В 9118 КМ).

Maritime.bg ще изпрати и официални запитвания до Международната морска конфедерация дали имат информация, че в създаващата се Българска военноморска конфедерация ще членува човек с изключително съмнително реноме – лицето Георги Мишков, припомняме, е пазен член на Съюза на подводничарите в Република България. Същият въпрос ще бъде изпратен и до министъра на отбраната Аню Ангелов, който се нареди между учредителите на Българската военноморска конфедерация. Междувременно Асоциацията на възпитаниците на Варненска морска гимназия ще изпрати нота до училищното настоятелство за незабавното излизане на Клуб „Варненска морска гимназия „Св. Николай Чудотворец” от създаващата се в България военноморска конфедерация.

Припомняме, че Съюз на подводничарите в Република  България заяви, че не е съд и не може да изгони члена Георги Мишков. Оттам обаче обещаха, че ще изслушат и другата страна, а именно лишените от работа, заплати и свобода, изпратени на държавна поръчка български моряци. Това обаче беше само добро пожелание от ръководството на съюза, лично изразено от неговия председател Станко Станков, което може да се сравни само с „добрите“ пожелание на члена Мишков. Изглежда, че за подводното братство 100-те души, които протестираха и искаха заплати от Мишков не съществуват.

Неверни се оказаха твърденията на някои членове на подводното братство, че Станко Станков пази Мишков заради правени дарения от страна на втория, когато Станков е бил началник на ВВМУ. По Закона за достъп до обществена информация от ВВМУ отговориха на Maritime.bg, че Мишков не е дарявал средства на училището по времето когато негов началник е бил Станко Станков.

Припомняме обаче, че от СПРБ публикуваха статия, в която пряко обвиняват българските медии, че Мишков бил обвинен от тях и едва ли не медиите са виновни за това, че шестима български моряци лежаха в гръцки затвор, а не техният „другар“ изпратил ги на „важна държавна поръчка“.

Д. Велев

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на