Казахстан планира да възложи допълнителни драгажни работи за увеличаване дълбочините в акваториите на каспийските пристанища Курик и Актау. В първото пристанище се разработва проект за изграждане на нов мултифункционален терминал, като интерес да участват в него са заявили базираната в Абу Даби “AD Ports”, немската “Rhenus”, френската “CMA CGM”, както и редица китайски компании, според съобщение на централната комуникационна служба на страната. В Актау вече се работи по проект, реализиран съвместно с китайското пристанище в Лянюнганг, за нов контейнерен терминал.
Най-голямата вътрешноконтинентална страна в света планира мащабни инвестиции за изграждане на допълнителна довеждаща железопътна инфраструктура до порта край Курик – Ерсай. Планира се строителство на нови 404 км. трасета по железопътните участъци Бейнеу – Мангистау, Жарик – Сексейл и Шалкар – Курик.
Подобна работа е в ход за развитие на прилежащата железопътна инфраструктура към морските пристанища. Допълнително тече дигитализация на процесите в терминалите, осъществявана със съдействието на “AD Ports”.
Като част от развитието на търговския флот се планира строителството на 7 нови кораба, включително 3 танкера, 2 ферибота и 2 контейнеровоза. Днес казахстанският търговски флот, обединен в държавната “Казмортрансфлот”, се състои от 17 кораба, включително 10 танкера, 4 бълкера и 3 контейнеровоза с общо 1500 моряци, 900 от които са казахстанци.