Технологичната група Wärtsilä подписа договор с норвежкия корабособственик Eidesvik за доставка на оборудване за преоборудване на PSV за работа с амонячно гориво. Плавателният съд „Viking Energy“ (IMO: 9258442), който се експлоатира по договор с енергийната компания Equinor, е планиран за преустройство в началото на 2026 г. и се очаква да започне да работи с амоняк през първата половина на годината, съобщават пред Maritime.bg от Wärtsilä.
В допълнение към чартирането на плавателния съд, Equinor допринася с финансиране за преустройството. Wärtsilä ще достави двигателя и пълната система за захранване и последваща обработка на отработените газове, необходими за конверсията, което го прави и първи кораб, който използва наскоро пуснатия четиритактов двигател, работещ с този тип гориво, разработен от финландската компания.
Амонякът се очертава като обещаващо алтернативно гориво. С новите глобални разпоредби, които определят ясна дестинация за шипинга – нетни нулеви емисии до средата на века – амонякът ще играе важна роля, като позволи на корабната индустрия да намали своите емисии.
Скорошен доклад на Wärtsilä подчертава ролята, която устойчивите горива ще играят за постигането на тази цел, поставена от Международната морска организация (IMO). Според доклада съществуващите решения за декарбонизация, като например мерки за горивна ефективност, могат да намалят емисиите от корабоплаването с до 27 процента; обаче, устойчивите горива, като амоняка, ще бъдат критична стъпка в елиминирането на останалите 73 процента.
В този контекст Хакан Агневал, президент и главен изпълнителен директор на Wärtsilä, подчертава важността на междуиндустриалното сътрудничество: „Само за 25 години – екплоатационният живот на един кораб – корабоплаването трябва да достигне нетни нулеви емисии. Постигането на това ще изисква координирани действия от всички заинтересовани страни в морската индустрия, за да се постигне промяна в системата, необходима за приемане на ново поколение устойчиви горива. С този нов договор, заедно с Eidesvik, Wärtsilä се гордее, че е в челните редици на това движение. Декарбонизацията е отпред и в центъра на нашата стратегия и ние сме ангажирани с разработването и предоставянето на устойчиви решения, които не само гарантират жизнеспособността на устойчивите горива, но и тяхната безопасност.“
Wärtsilä, Eidesvik и Equinor споделят ангажимент да подкрепят усилията на индустрията за декарбонизация. Конверсията на Viking Energy е най-новият проект в историята на сътрудничество между трите компании. Viking Energy има впечатляващ опит в демонстрирането на нови екологични технологии, който включва три „световни рекорда“.
Например, използвайки технологията за двугоривни двигатели Wärtsilä, Eidesvik беше първият корабособственик в света, който разполагаше с PSV, задвижван от LNG. Той също така получи първата в света нотация за мощност на батерията, дадена на Viking Energy, за акумулаторна система, инсталирана от Wärtsilä.