Ново международно проучване ще се фокусира върху възможностите за извършване на дистанционен пилотаж при маневри за влизане и излизане от пристанищни терминали или при преминаване през канали. Това съобщиха пред Maritime.bg от Международната асоциация на морските пилоти (IMPA). В проучването ще участва Канадският национален център по морски пилотаж (NCEMP) и Бреговата охрана на Канада. Ще се проучват възможностите за осъществяване на дистанционен пилотаж както на конвенционални кораби, така и на плавателни съдове, разполагащи със системи за автономна навигация.
Корабоплаването разчита на експертния опит и познания на морските пилоти, за да осигурят безопасното и ефективно движение на кораби в зоните със задължителен пилотаж, където условията за морска навигация са най-трудни. Морските пилоти са гарант, че корабоплаването не оказва отрицателно въздействие върху крайбрежните общности и върху икономическите, социалните и екологичните интереси на нациите, разчитащи на морската търговия.
Като се има предвид ролята на морския пилотаж, IMPA счита за изключително важно всяка концепция, която би могла да повлияе на задължителните пилотажни практики и системи, включително дистанционен пилотаж, да бъде внимателно проучена и оценена.
Капитан Саймън Пелетие, президент на IMPA, казва: „Броят и разнообразието от хора, които говорят за автономна навигация и пилотаж, налага IMPA да проведе строг, обективен анализ, за да помогне на организациите на пилотите, компетентните органи и индустрията да вземат информирани решения. Осигуряването на авторитетни, основани на факти насоки в подкрепа на обективното вземане на решения в морския пилотаж е от ключово значение за осигуряване на непрекъсната безопасност на морското корабоплаване. Това е част от причините IMPA да съществува.“
Комисарят на канадската брегова охрана Марио Пелетие казва: „Канадската брегова охрана е в челните редици на иновациите в навигацията. Ние подкрепяме икономическия растеж на Канада чрез безопасното и ефективно движение на морската търговия. Сътрудничеството с IMPA и NCEMP ще ни помогне да разберем каква роля могат да играят новите технологии по отношение на дистанционната навигация и автономността в бъдеще и как бреговата охрана по света трябва да се адаптира, за да отговори на променящите се нужди на моряците”.
„Много се говори за дистанционния пилотаж, но гарантирането, че стремежите и технологичните решения няма да изпреварят безопасността на навигацията, е в интерес на всички. Имаме нужда от ясни, основани на доказателства и авторитетни насоки не само в Канада, но и в други юрисдикции“, казва капитан Ален Арсено, изпълнителен директор на NCEMP.
Проектът на IMPA е уникален, защото обединява ноу-хау и опита на морски пилоти от над 50 страни, съчетани с друг оперативен, академичен и консултантски опит. Проектът ще изследва пилотажа като социално-техническа система и въздействието на всички нови протоколи върху риска, рентабилността и социалното приемане.