Японската тройка – K-Line, MOL, NYK, заедно с водещите корабостроителници и морски технологични компании в страната, започнаха съвместно проучване за установяване на стандартни спецификации за танкери за превоз на втечнен въглероден диоксид (LCO2). Това се посочва в отделни съобщения до Maritime.bg на трите японски гиганта. В проекта участват и корабостроителниците “Mitsubishi”, “Imabari”, “Nihon” и “JMU”.
Търсенето на подобни кораби се очаква да нарасне значително в следващите години, според обединението, тъй като в страната са предвидени за реализация множество инициативи за улавяне и съхранение на въглероден диоксид, което ще изисква неговото транспортиране по море до съоръжения за съхранение.
Седемте компании се споразумяха да проведат съвместно проучване за установяване на стандартни спецификации при проектиране на танкери за превоз на втечнен въглероден диоксид и за създаване на строителна верига за доставки.
Maritime.bg припомня, че корабостроителницата “Mitsubishi” започна подобен проект преди 3 години с подкрепата на френския гигант “Total”. “Вярваме, че LCO2-танкерите са ефективно решение по пътя на декарбонизацията”, коментираха тогава от корабостроителницата. От “Тотал” заявиха, че подобни кораби ще са ключ в бъдещите вериги на доставки за предвиждано геоложко съхранение на въглероден диоксид, уловен от индустриални производства.